دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1397 - 06:08
در گفتگو با آنا مطرح شد:

برنامه دانشگاه‌آزاد‌اسلامی یزد برای ایجاد 2 رشته‌ بین‌ رشته‌ای

رئیس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی واحد یزد با توجه به ادامه فرآیند بازمهندسی رشته‌های این دانشگاه گفت: تلاش می‌کنیم مجوز ایجاد دو رشته بین رشته‌ای را اخذ کنیم.
کد خبر : 315184
9788773a0398cd08077913047b774c28_XL.jpg

معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، بازنگری و به‌روزسانی رشته‌های دانشگاهی را از برنامه‌های دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان یزد دانست و اظهار کرد: فرآیند بازمهندسی رشته‌ها در واحدهای مختلف استان یزد آغاز شده و حدود 10 رشته به‌دلیل نبود متقاضی در واحدها به مرکز استان منتقل شد که البته متقاضیان زیادی برای آنها وجود داشت.

وی با تأکید بر ادامه روند بازنگری و به‌روزسانی رشته‌ها افزود: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، سرفصل‌ دروس نیز مطابق با نیازها به‌روزرسانی می‌‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه به همه گروه‌های آموزشی اعلام شده تا سرفصل‌ رشته‌ها، بین رشته‌ای تدوین شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال دو رشته بین رشته‌ای به شورای گسترش معرفی شود؛ زیرا تلفیق برخی رشته‌های علوم انسانی با علوم پایه می‌تواند چنین رشته‌هایی را تولید کند. برای نمونه رشته‌های شیمی و فیزیک می‌تواند با شاخه‌هایی از مدیریت تلفیق شود.

رئیس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان یزد گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های آموزشی نظام‌مهندسی، ادارات و سازمان‌های مختلف و توسعه مرکز زبان‌های خارجی واحد یزد که زبان‌هایی مانند انگلیسی و فرانسوی را شامل می‌شود در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های آزمایشگاه همکار استاندارد و افزایش تعداد آزمایشگاه‌های واحد یزد نیز بخشی از برنامه‌های سال جاری خواهد بود.

به گزارش آنا، دانشگاه‌آزاد‌اسلامی استان یزد دارای 9 واحد و یک مرکز دانشگاهی است.

انتهای پیام/4062/4065/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته