دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف:

رویکرد ما در پاسخ به شبهات امامزادگان ایجابی است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: لزوماً هر موضوعی که در خصوص امامزادگان مطرح می‌شود را پاسخ نمی‌گوییم، چون رویکرد ما ایجابی است.
کد خبر : 315747
961374_692.jpg

حجت‌الاسلام حسین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه اوقاف و امور خیریه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در خصوص شبهات مطرح شده در بحث امامزادگان، از رویکرد ایجابی این سازمان برای پاسخگویی به این ابهامات سخن به میان آورد.


وی با بیان این‌که شبهات به طور کلی آن دست از مسائلی است که شکل تاریخی دارد و ما در بازه‌های زمانی مختلف از جمله دهه کرامت در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به آن‌ها پاسخگو هستیم.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه سایر مسائل را، مصداقی عنوان کرد و افزود: به‌عنوان نمونه بحث عمران و آبادانی موقوفات بخش دیگری از وظایف ما است، که بر این اساس، ساختمان آن دسته از امامزادگانی را که قدیمی بوده و جنبه میراثی ندارند را تخریب و مجدد بازسازی می‌کنیم.


وی تصریح کرد: بعضاً اتفاق افتاده که در جریان بازسازی از امامزادگانی که در دست تعمیر و بازسازی هستند فیلم‌هایی گرفته شده و به عنوان این‌که مجموعه جدیدی در آن منطقه در حال ساخت است، در فضای مجازی منتشر می‌شود،‌ در حالی‌که چنین نیست.


سلیمانی گفت: ما از ظرفیت‌هایی که در اختیارمان است، استفاده کرده و شبکه‌های معاند را نیز رصد می‌کنیم و بعضاً شبهاتی را که ایجاد می‌کنند را پاسخ می‌دهیم، ولی لزوماً هر موضوعی که از سوی آنان مطرح می‌شود را پاسخ نمی‌گوییم چون از یکسو رویکرد ما ایجابی است و از سوی دیگر پاسخ به همه شبهات خود می‌تواند تبلیغ و ترویج کردن همان مجموعه معاند تعبیر شود.


وی در خصوص حضور امامزادگان فراوان در ایران نیز بیان کرد: امنیت ایران و همچنین حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یکی از مهم‌ترین عوامل حضور امامزادگان در کشور بوده و عامل مهم دیگر حضور چند حکومت شیعی در کشور بوده، که مردم از این حکومت‌ها درخواست حضور مبلغ داشتند.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: ما در عراق، مصر، سوریه، آسیای شرقی و عربستان دارای امامزاده هستیم، ولی زمانی‌که به قبر پیامبر و صحابی ایشان توجه چندانی نمی‌شود، چه‌طور می‌توان انتظار داشت که به امامزادگان توجه کنند.


انتهای پیام/۴۰۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته