دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 17:31
در نشست کارشناسان سما

سرپرست واحد مراغه: دانشگاه‌ها باید به نیازهای فرهنگی جوامع پاسخگو باشند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: امروزه دانشگاه‌ها را صرفا به عنوان مرکز آموزشی و پژوهشی نمی‌شناسند، دانشگاه‌ها باید به نیازهای فرهنگی جوامع هم پاسخگو باشند.
کد خبر : 31568

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدرضا ولیلو در دومین نشست کارشناسان آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی دبیرخانه شوراهای سیاستگذاری سازمان سما سراسر کشور اظهار کرد: لازمه پویایی یک فرهنگ، پویایی و سرزنده بودن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. دیگر نمی‌شود نیازهای فرهنگی براساس سنت‌های قبلی را مدنظر گرفت و در راستای آن به مسائل فرهنگی روز جوانان و مخاطبان پاسخ گفت. باید در محیط‌های علمی، دانشجویی و جوانان، برنامه‌ریزی‌ها به صورت پویایی فرهنگی تدوین شود تا نیازهای اساسی جوانان پاسخ داده شود.


سرپرست واحد مراغه افزود: توجه به هویت‌های ملی، منطقه‌ای و شهرستانی و شناسایی اشخاص برجسته و معرفی آنها به عنوان الگوهای نمونه برای جوانان و دانشجویان، گام موثری در هویت بخشی و تحکیم شخصیت آنها خواهد بود.


ولیلو خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری، ایجاد محیط‌های شاد و زنده برای استادان، کارکنان و دانشجویان، شناسایی نیازهای فرهنگی جوانان، توسعه فوق برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی، توسعه ورزش‌های مستمر و ایجاد باشگاه‌های فرهنگی- ورزشی باعث بالا رفتن انگیزش برای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خواهد شد.


سرپرست واحد مراغه، تعامل صمیمی دولت و دانشگاه آزاد اسلامی را مغتنم شمرد و عنوان کرد: این یک فرصت بسیار اساسی و خیلی خوبی است تا بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و در سطح شهرستان‌ها از این تعاملات سازنده با حوزه‌های مختلف فرهنگی، دانشجویی و آموزشی– پژوهشی دولتی هم بتوانیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و نسبت به ترمیم یا تقویت آنها گام برداریم و از این طریق اطلاع‌رسانی مطلوبی در راستای عملکرد واحدهای دانشگاهی داشته باشیم.


وی اضافه کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی اکنون می‌تواند به عنوان بهترین فرصت در ارائه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی آن به عموم مردم باشد. اکثر جوانان درحال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند و مدیریت بهینه دراین زمینه و برنامه‌ریزی، می‌تواند در راستای توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی ایفا کند. اگر نتوانیم به این نیازهای جوانان پاسخ دهیم باید مطمئنا منتظر شیوع رفتارهای غیر منطقی و ناهنجار در جامعه باشیم که آسیب‌های بسیار بد از این، خیلی بیشتر خواهد بود .


در این مراسم معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و رئیس مرکز فرهنگی آموزشی سما به ارائه گزارش مختصر از فعالیت‌ها و عملکرد این مجموعه پرداخت.


این نشست با هدف هم‌اندیشی درباره کلیت مسائل پیش روی کارشناسان و به صورت مجزا درباره مباحث فرهنگی و تمرکز روی توجیه فرم‌ها، ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی در مدارس، آموزشکده‌ها و بخش مشاوره برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته