دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1397 - 11:07
کارشناس مسائل سیاسی:

نیازمند رنسانس مدیریتی هستیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید یک رنسانس در ساختار مدیریتی کشور صورت گیرد تا ضعف‌ها و کاستی‌ها برطرف شوند.
کد خبر : 315679

جواد آرین‌منش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عدم شناسایی درست از ظرفیت‌ منابع عظیم انسانی و طبیعی از سوی مسئولان که دیروز در اجتماع عظیم 100 هزار نفری بسیجیان به آن اشاره کردند، گفت: اقدام‌ها و تصمیم‌های برخی مدیران با آرمان‌ها و ایده‌آل‌های 40 ساله انقلاب اسلامی و اهداف چشم‌انداز 20 ساله منطبق نبوده‌اند و کارنامه آن‌چنان درخشانی این مدیران از خود به‌جای نگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه حتی 20 درصد از برنامه‌های توسعه کشور اجرایی نشده‌است، افزود: لذا وخامت اقتصادی امروز کشور ناشی از عدم اجرای صحیح برنامه‌های توسعه‌ای است و در این حوزه مشاهده می‌کنیم که کشورهای شرق آسیا و حتی کشورهای همسایه در بعضی حوزه‌های اقتصادی از ما پیشی گرفته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر نگاه مترقی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: هرچند در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما با عملکرد ناقص برخی مسئولان، به‌خوبی دیدگاه مترقی ایشان محقق نشده که عدم توسعه کامل در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نمونه‌ای از آن‌ها هستند و شاهد هستیم که امروز مردم در مشکل‌های اقتصادی به سر می‌برند.

آرین‌منش با بیان اینکه شاخص‌های توسعه کشور با ضعف روبه‌رو هستند، تصریح کرد: شاخص‌های توسعه اقتصادی کشور به‌شدت به نفت وابسته هستند و در این سال‌ها، مدیران در استقلال اقتصاد از محل درآمدهای فروش نفت موفق نبوده‌اند.

وی گفت: باید یک رنسانس در ساختار مدیریتی کشور صورت گیرد تا ضعف‌ها و کاستی‌ها برطرف شوند و مدیرانی متصدی امور شوند که به قانون اساسی پایبند باشند.

آرین‌منش در پایان خاطرنشان کرد: بر‌اساس سخنان دیروز رهبری، مدیران تلاش کنند با استفاده از ظرفیت‌های عظیم انسانی و منابع طبیعی، اقتصاد کشور را به سمت خودکفایی پیش ببرند.

انتهای پیام/4079/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته