دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1397 - 09:53
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تأکید کرد:

ضرورت تشکیل حلقه اتصال بین صنعت و فارغ‌التحصیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بر ضرورت تشکیل حلقه اتصال بین صنعت و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تأکید کرد.
کد خبر : 315654

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرقدس، مهدی فتح‌الله در نخستین  نشست تخصصی صنعت ساختمان که با حضور فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های هفتگانه مهندسی در این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: مجموعه بزرگ علمی و دانشی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت صنعت ساختمان، آسیب‌شناسی رشته‌های مختلف فنی و مهندسی را با  برنامه‌ریزی در این حوزه دنبال کرده  و موفق به کسب افتخار میزبانی این نشست  در  شهرقدس شد.

وی با اشاره به سازمان نظام مهندسی که به‌عنوان یک تشکل خصوصی در راستای کاربردی کردن علوم مهندسی در عرصه‌های مختلف حرکت کرده است، افزود: امروز، هدف از این کار، حرفه‌گرایی در حوزه‌های مختلف تخصصی با هدف ورود به عرصه یکپارچگی است.

فتح‌الله خاطرنشان کرد: در لغت، تعریف کلمه نظام به معنای قاعده‌گذاری، هماهنگی‌ها و قوانین حاکم بر آن است که فارغ‌التحصیلان  اگر می‌خواهند در دنیای عملکرد و علوم آموخته‌شده در دانشگاه‌ها، توانمندتر ورود کنند، از وحدت و رفتارهای حرفه‌ای غافل نشوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب تهران اظهار کرد: نظام مهندسی در تلاش است که هماهنگی و یکپارچگی را در حوزه رفتارهای حرفه‌ای و صنفی فارغ‌التحصیلان این رشته ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اکنون دانشگاه در مقطعی است که باید دانشجویان را پرورش دهد. توان این مجموعه بزرگ علمی بر توانمندسازی دانشجویان در عرصه فکر بوده و این دو، زنجیره‌ای از توانایی تقویت دانشگاه‌ها در حوزه آموزش‌های حرفه‌ای، فنی و نظام مهندسی است.

رئیس واحد شهرقدس افزود: دانشجویان برای حضور در عرصه‌های اجرایی و عملیاتی باید رفتارهای حرفه‌ای از خودشان بروز دهند  و مسئولیت ما هم توانمندسازی آنان در این عرصه است.

فتح‌الله یادآور شد: به‌عنوان یک نهاد دانشگاهی، تمام تلاش خود را در راستای توانمندی فارغ‌التحصیلان در عرصه‌های اجرایی و عملیاتی صرف کرده تا شاهد اثربخشی بهتر این دسته از دانشجویان باشیم.

وی اضافه کرد: آن چیزی که مهم است یک مهندس به آن توجه کند، کسب علم نوین و به‌روز است؛ دانشجویی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، باید همچنان به‌دنبال به‌روزکردن علم خودش بوده تا از گردونه رقابت هم‌صنفانش حذف نشود‌‌.

فتح‌الله با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، توانایی پذیرش دانشجویان در مقطع مختلف کاردانی تا دکتری تخصصی در گروه مهندسی دارد، اظهار کرد: یکی از افتخارات دانشگاه این است که به استناد توانمندی‌های فنی- مهندسی و ظرفیت‌های موجود در غرب استان تهران،  ظرفیت خوبی دارد و آرزو داریم تعاملی مستمر میان فارغ‌التحصیلان و حوزه صنعت شکل گیرد.

انتهای پیام/4062/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته