دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 15:39
با امضای تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 31549

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و دکتر عباس شیخ‌الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به منظور «برقراری ارتباط منظم و سازمان یافته»، «بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، مشاوره‌ای و فناوری متقابل در حوزه معدن و صنایع معدنی»، «تجاری‌سازی ابتکارات و نوآوری ها» و نیز «تقویت و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


بر اساس این تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از طریق یک کارگروه مشترک در تعریف پروژه‌های تحقیقاتی ایمیدرو، انتخاب مجریان متخصص و نظارت علمی بر رویه‌های اجرایی پروژه‌ها و داوری نهایی آنها مشارکت خواهد کرد.


همچنین، واحد مشهد، ایمیدرو را در سیاست گذاری‌های کلان و شناسایی گلوگاه‌های فنی و علمی حوزه معدن و صنایع معدنی یاری خوهد کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز ایمیدرو در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و نیز پروژه‌های مرتبط با صنایع هایتک و نانو را نیز تا مرحله تبیین دانش فنی انجام خواهد داد.


مطابق این تفاهم‌نامه، ایمیدرو و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در زمینه‌های دیگر همچون «راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز»، «تدوین و تالیف کتاب‌های سودمند در حوزه معدن و صنایع معدنی، اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها»، «انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور»، «هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به ویژه مقاطع ارشد و دکترا در راستای نیازهای تحقیقاتی ایمیدرو»، «بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه ریزی برای رسیدن به موارد اولویت دار»، و غیره همکاری متقابل خواهند داشت.


رئیس هیات عامل ایمیدرو در این نشست گفت: استان خراسان رضوی به دلیل دارا بودن معادن بزرگ به ویژه معدن منطقه سنگ آهن سنگان، ظرفیت وسیعی برای پژوهش و تحقیق با همکاری دانشگاه‌ها دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته