دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 05:30
نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در گفتگو با آنا:

امید به مدال قایقرانان جوان داریم/ حمایت وزارت ورزش برای برگزاری اردوهای زمستانی

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: در بازی‌های المپیک جوانان در آرژانتین امید به کسب مدال قایقرانان جوان ایران داریم.
کد خبر : 315405

فرحناز امیرشقاقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص حضور ملی‌پوشان قایقرانی ایران در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین گفت: ما در رشته‌های روئینگ و کانو اسپرینت اسلالوم حضور خواهیم یافت. هانیه بیداد ورزشکار رشته روئینگ و نیروانا اسدبیگی و سبحان بیرانوند در بخش اسپرینت اسلالوم  نمایندگان کشورمان هستند. 

وی افزود: نمایندگان ایران در رقابت‌های انتخابی که موفق شدند سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کنند رکوردهای مناسبی به دست آوردند و در میان هفت نفر اول جهان قرار گرفتند. ما امیدواریم که بتوانیم در آرژانتین نمایش بسیار خوبی از سوی قایقرانان ایران ببینیم و صاحب مدال شویم. در بخش کانو نمایندگان آلمان و اسپانیا جدی‌ترین حریفان نمایندگان ما هستند و در ماده روئینگ نمایندگان ازبکستان و قزاقستان رقیبان نماینده کشورمان هستند. 

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در مورد عملکرد نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت: به نظرم عملکرد بانوان ما در جاکارتا بسیار عالی بود، ما توانستیم در این رقابت‌ها چهار مدال بگیریم که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌نظیر بود. سه مدال نقره به‌دست‌آوردیم و یک برنز که تا به حال نظیر آن رخ نداده است. در قسمت آقایان عملکردمان ضعیف بود که به نظرم با بازنگری که در کادر فنی این تیم صورت خواهد گرفت در آینده در بخش مردان نیز قوی خواهیم شد. 

وی در مورد نیازهای فدراسیون برای اعزام ملی‌پوشان با توجه به افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: به ما اعلام شده که باید برای اعزام‌هایی که انجام می‌دهیم از بازار ارز ثانویه استفاده کنیم ولی باز هم برای فدراسیون تهیه چنین مبالغی سخت است. باتوجه به اینکه از اردیبهشت و خرداد سال آینده رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو برگزار می‌شود ما باید در زمستان اعزام‌هایی به خارج از کشور داشته باشیم تا ملی‌پوشان اردوهای خود را در کشورهای دیگر برگزار کنند و برای آنکه بتوانیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم، نیازمند حمایت وزارت ورزش و جوانان هستیم. 

امیرشقاقی درخصوص اینکه فدراسیون مشکل تجهیزات و امکانات دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه پارو و قایق ماده کانو اسپرینت اسلالوم در ایران تولید می‌شود اما قایق روئینگ را باید از خارج از کشور تهیه کنیم که این کار را هم قبل از افزایش قیمت ارز انجام داده‌ایم و به زودی این قایق‌ها تحویل فدراسیون داده می‌شود. بودجه فدراسیون قایقرانی بیش از 2 میلیارد تومان در سال است و تنها نیاز ما حمایت وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری اردوهای زمستانی خارج از کشور ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک است. 

انتهای پیام/ 4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته