دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 14:05

توصیف وقیحانه پنتاگون از حمله موشکی سپاه

وزارت دفاع آمریکا نسبت به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گره تروریستی داعش در شرق فرات واکنش نشان داد و آن را غیرمسئولانه دانست.
کد خبر : 315287
1-1186979.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از واشنگتن اگزمینر، پنتاگون حمله موشکی سپاه به مقر گروه تروریستی داعش در شرق فرات را اقدامی تهدیدآمیز برای نیروهای آمریکایی در این منطقه اعلام کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «حمله موشکی ایران اقدامی خطرآفرین، غیرمسئولانه و تهدیدی برای هوانوردی نظامی و غیرنظامی است.»

در این بیانیه آمده است که این حمله هیچ‌گونه آسیبی به منافع آمریکا وارد نکرده است ولی با توجه به فضای هوایی پیچیده منطقه، این اقدام می‌توانست به‌شدت برای نیروهایی که به ادعای پنتاگون در حال جنگ با داعش هستند خطرناک باشد.

سخنگوی ائتلاف برای مقابله با داعش در واکنش به حمله سپاه پاسداران به مقر سرکردگان داعش پیش‌تر گفته بود: «نیروهای ایرانی بدون اطلاع قبلی یک حمله انجام دادند. آن‌ها در این حمله نیروهایی را هدف قرار داده‌اند که می‌گویند مقصر حمله اخیر به رژه نظامی در ایران بودند و پایگاهشان در شرق فرات بوده است.»

شان رایان این حمله را بی‌ملاحظه، ناایمن و تنش آمیز خوانده بود و گفته بود: «اقدام به شلیک موشک بدون هماهنگی، به‌شدت خطرآفرین بوده و اقدامی غیرمسئولانه است.»

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان نیز روز گذشته در واکنش به سخنان مقام‌های آمریکایی در غیرمسئولانه نامیده شدن حمله به مقر گروه تروریستی داعش اعلام کرد که آمریکا باید جوابگو باشد که نیروهایش در نزدیکی تروریست‌ها چه می‌کنند؟

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته