دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 11:08
رئیس‌جمهور سوریه مطرح کرد:

رسانه‌های عربی در پازل نهادهای صهیونیستی-آمریکایی/ غربی‌ها برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود آماده می‌شوند

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار یک هیأت کویتی گفت: متأسفانه رسانه‌های عربی در پازل مؤسسات صهیونیستی-آمریکایی فعّالیت می‌کنند و تمایل دارند چهره کشورهای غرب آسیا ازجمله سوریه را مخدوش کنند.
کد خبر : 315262
1b(1).png

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت روزنامه الشاهد کویت، بشار اسد در دیدار مجموعه رسانه‌ای «الدار الکویتیة» گفت:‌ «از شما که نقش رسانه‌ای خود را به‌خوبی ایفا می‌کنید تشکر می‌کنم. به‌صراحت به شما می‌گویم که نباید کسی جرأت کند به‌جز سخن حق چیز دیگری بگوید.»

رئیس‌جمهور سوریه افزود: «متأسفانه رسانه‌های عربی در پازل نهادهای صهیونیستی-آمریکایی فعّالیت می‌کنند و تمایل دارند چهره کشورهای خاورمیانه ازجمله سوریه را مخدوش کنند. آنها جنگ رسانه‌ای خود را با دروغ‌پراکنی و اتّهام‌زنی پی‌می‌گیرند و این مردم هستند که حق و باطل را اشتباه می‌گیرند، ولی ملّت آگاه سوریه دیگر فریب شبکه‌های اجتماعی را نمی‌خورند.» 

بشار اسد تأکید کرد: «موضع کویت در نشست کمک‌کنندگان به ملّت سوریه که به دعوت شیخ صباح الاحمد برگزار شد، بسیار متمایز بود. وی انسانی خردمند، باتجربه و صاحب نفوذ است که با بحران‌های خاورمیانه سروکار داشته، حلّال مشکلات بوده و می‌داند که گره کار کشورهای عربی کجاست.»

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «الحمدلله ما بسیاری از شهرهای کشور را از تسلط تروریست‌های جنایتکار خارج، از شهروندان در برابر تروریسم حمایت و روند بازسازی مناطق مختلف را آغاز کردیم. ما در آینده‌ای نزدیک، حکومت سوریه و حاکمیت و قانون را در همه اراضی سوریه گسترش خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک سوریه خارج از کنترل و حاکمیت این کشور باشد.»

وی تصریح کرد: «دمشق با بسیاری از کشورهای عربی تفاهم دارد. همچنین کشورهای غربی در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود  بوده و هیأت‌های غربی و عربی در حال ورود به سوریه هستند. همه اینها مقدمات بازگشت اقتصادی، دیپلماتیک یا صنعتی غربی‌ها به اقتصاد سوریه است. »

بشار اسد با بیان اینکه مطمئن است جنگ تروریستی علیه سوریه به‌زودی پایان خواهد یافت، گفت: «درنهایت بازی سیاسی تغییر و سوریه بار دیگر نقش حمایتی خود از ملّت‌های عربی را ایفا خواهد کرد و همه مهاجران به شهرها و روستاهای خود بازخواهند گشت.»

رئیس‌جمهور سوریه از نقش حامیان این کشور در منطقه قدردانی و تصریح کرد: «نقش روسیه در منطقه و همکاری‌اش با چین و هند و گروهی از کشورهای دوست به یک واقعیت تبدیل شده است. توازن قوای بین‌المللی در مرحله آینده تغییر خواهد کرد و این موضوع به‌ویژه برای خاورمیانه بهتر خواهد بود.»

وی افزود: «مسئولان سوری در مرحله بعد کارخانه‌ها را بازسازی و از صنایع سوری حمایت خواهند کرد. همچنین در مراحل بعدی بیشترین توجه سوریه بر بخش کشاورزی متمرکز خواهد بود.»

انتهای پیام/4033/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته