دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 09:36
یک مسئول وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد:

پایان بلاتکلیفی دوازدهمی‌ها/ تکمیل توزیع کتاب‌های باقی‌مانده تا 15 مهرماه

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: تا 15 مهر توزیع کتاب‌های فنی‌و‌حرفه‌ای پایه دوازدهم تکمیل خواهد شد.
کد خبر : 315231

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حدود دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد اما برخی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم هنوز کتاب‌های درسی خود را تحویل نگرفته‌اند و حتی تعدادی از خانواده‌ها نسبت به افزایش قیمت چندبرابری این کتب درسی در کتابفروشی‌ها معترض هستند. در همین راستا تعدادی از دانش‌آموزان و مسئولان یک مدرسه در تماس‌های مکرر با خبرگزاری آنا نسبت به این موضوع انتقاد داشته و خواستار پیگیری موضوع از آموزش‌و‌پرورش شده بودند.

احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفتگو با خبرنگار آنا نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: احتمال دارد این مسئله از سوی دانش‌آموزانی مطرح شده باشد که در سامانه ثبت سفارش کتب درسی ثبت‌نام نکرده باشند وگرنه از 15 اردیبهشت سفارش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش را آغاز کردیم که دانش‌آموزان و مدارس سفارشات کتاب خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: برخی از دانش‌آموزان شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای کتاب سفارش نداده بودند که هنوز کتابی در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است. کتاب‌های نظری از پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم،؛ یازدهم و دوازدهم را از طریق کتابفروشی‌های مجاز توزیع می‌کنیم.

امینی یادآور شد: ما امسال برای اولین بار از سوم شهریور عملیات توزیع کتاب را برای پایه هفتم تا یازدهم آغاز کردیم و برای پایه دوازدهم از 25 شهریور آغاز کردیم زیرا کتب پایه دوازدهم کلاً امسال نونگاشت هستند و اکثر دانش‌آموزان کتاب‌های رشته خود را دریافت کرده‌اند اما شاید برخی از دانش‌آموزان با تأخیر ثبت‌نام کردند و در دریافت کتاب نیز با تأخیر مواجه می‌شوند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: امکانی برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم که در سامانه فروش تک‌جلدی کتاب با نام irtextbook.ir ثبت‌نام کنند که دانش‌آموز می‌تواند در این سامانه کتاب مورد نیاز خود را از پایه اول تا دوازدهم ثبت و از طریق پست، کتاب را درب منزل دریافت کند زیرا برخی به‌صورت تک‌جلدی و برخی نیز به‌صورت یک دوره کامل کتاب نیاز دارند.

وی در مورد آمار توزیع و چاپ کتاب در سال جاری نیز گفت: امسال حدود یک‌هزار و 78 عنوان کتاب با شمارگان 135 میلیون جلد چاپ کردیم و دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند از طریق نزدیک‌ترین کتابفروشی‌های محل سکونت خود نسبت به دریافت کتاب اقدام کنند البته ممکن است برخی کتب به دلیل توزیع به اتمام رسیده باشد که در این صورت باید برای تهیه کتاب به سامانه مراجعه کنند.

امینی با اشاره به اینکه در هیچ استانی آمار و گزارشی مبنی بر کسری کتاب نداشته‌ایم، افزود: فقط در پایه دهم روزهای اول، گزارش‌هایی در این زمینه داشتیم که آن هم در برخی از استان‌ها و نقطه‌های خاص که دانش‌آموزان در زمان هدایت تحصیلی تغییر رشته داده بودند با این مشکل مواجه بودیم که آن‌ها را هم تأمین کردیم.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تنوع و تکثر رشته‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: توزیع برخی از کتاب‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در پایه دوازدهم هنوز باقی مانده که تا 15 مهر نیز توزیع آن تکمیل خواهد شد، فنی‌وحرفه‌ای حدود 41 رشته و 160 رشته کاردانش دارد و تنوع کتاب‌های آن‌ها زیاد است در حالی که در برخی رشته‌ها دارای 100 دانش آموز و در رشته دیگری نیز 20 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/4044/4076/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته