دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 09:00
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی تکلیف شب ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: معلمان ابتدایی ایلام از دانش‌آموزان اول تا سوم تکلیف شب نخواهند.
کد خبر : 313600
photo_۲۰۱۸-۰۹-۲۵_۲۲-۳۳-۲۶.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار رستم زاد با اشاره به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف تکلیف شب اظهار کرد: بر این اساس ارائه هرگونه تکلیف و مشق شب از سوی معلمان به دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری ممنوع و بجای آن تکالیف مهارت محور به این دانش آموزان داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: سن 6 تا 9 سالگی دوره رشد و شکوفایی هر فرد محسوب شده که از محیط خانواده به مدرسه راه پیدا کرده و این محیط باید توام با شادی و خلاقیت باشد که بتوان استعداد خود را بروز دهد.

وی با تقدیر از این اقدام وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حذف مشق شب در دوره سه سال اول ابتدایی نقش مهمی در کاهش استرس و شناسایی استعدادهای دانش آموزان دارد.

رستم‌زاد گفت: علاوه بر این مدارس ابتدایی حق برگزاری آزمون‌های درسی خارج از مدرسه را برای دانش آموزان نداشته و این مسئله نیز به مدارس ابتدایی استان اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام  افزود: همچنین معلمان ابتدایی همه  مدارس استان حق استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی را نداشته و استفاده از این کتاب‌ها در حین آموزش به دانش آموزان ممنوع است.

گفتنی است؛ از مجموع دانش آموزان این استان که در سال تحصیلی 98 - 97 تحصیل می‌کنند 50 هزار و 784 نفر در دوره ابتدایی، 23 هزار و 352 نفر متوسطه اول، 14 هزار و 348 نفر متوسطه دوم رشته نظری، 2 هزار و 424 نفر متوسطه دوم رشته فنی‌و‌‌حرفه‌ای و 2 هزار و 625 نفر متوسطه دوم رشته کار و دانش هستند.

انتهای پیام/4044/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته