دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 14:32
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد برای تجهیز آزمایشگاه‌های همکار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سازمان غذا و دارو می‌تواند از توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تجهیز آزمایشگاه‌های همکار استفاده کند.
کد خبر : 315051

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد و سازمان غذا و دارو  ظهر امروز  در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با حضور بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه و بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد. 

 براساس این تفاهم‌نامه آزمایشگاه‌های واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان غذا و دارو همکاری خواهند داشت.

دارایی در حاشیه این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه برای تأمین نیازهای فنی و تخصصی آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشگاه ظرفیت خوبی دارد که با استفاده از آن می‌توان برای تجهیز آزمایشگاه‌های استاندارد استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه آموزش‌های لازم در اختیار آزمایشگاه‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت افزود:  همچنین کارکنان این آزمایشگاه‌ها از طریق سازمان غذا و دارو با استانداردهای بین‌المللی آشنا خواهند شد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی عنوان کرد: از طریق این تفاهم‌نامه، آزمایشگاه‌های منتخب دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان آزمایشگاه‌های همکار وزارت بهداشت برای تضمین سلامت کالاهای دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی شناخته خواهند شد.

دارایی تأکید کرد: این تفاهم‌نامه به کنترل غذا، دارو و حفظ سلامت مردم کمک خواهد کرد و در جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

رنجبر در ادامه مراسم گفت: جرقه این تفاهم‌نامه از سفر دکتر طهرانچی به تبریز زده شد. در آن سفر که ایشان از مراکز رشد و دانش‌بنیان بازدید کرد به این جمع‌بندی رسید که باید دفتری برای همکاری با سازمان غذا و دارو برای اخذ مجوز محصولات دانش‌بنیان ایجاد شود و در نهایت تصمیم گرفته شد این تفاهم‌نامه امضا شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: سازمان غذا و دارو می‌تواند از توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تجهیز آزمایشگاه‌های همکار استفاده کند. امیدواریم این تفاهم‌نامه مشکلات آزمایشگاهی و دریافت مجوز محصولات محققان دانشگاه آزاد اسلامی را حل کند.

کلثوم خیراللهی رئیس دفتر شبکه ملی آزمایشگاهی کشوری سازمان غذا و دارو نیز گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تضمین کالاهای سلامت‌محور مردم است.

وی ادامه داد: از طریق این تفاهم‌نامه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از کالاهای سلامت‌محور را می‌گیرند.

همچنین عباس احمدی معاون مدیرکل پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی از واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، آزمایشگاه‌هایی دارند که از مجوزهای لازم برخوردار نیستند. براساس این تفاهم‌نامه می‌توان با همکاری سازمان غذا و دارو، مجوزهای لازم را کسب کرد.

انتهای پیام/4060 /4007

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته