دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 12:14
دبیر سابق فدراسیون والیبال در گفتگو با آنا:

کولاکوویچ مربی کم‌دانشی نیست/ با نامه‌نگاری نمی‌توانند مرا برکنار کنند

دبیر سابق فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه از نا‌مه‌نگاری فدراسیون با کنفدراسیون‌آسیا بی‌خبر است گفت: با نامه‌نگاری نمی‌توانند از عضویت در کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا برکنارم کنند.
کد خبر : 314969

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون والیبال این روزها فعالیت‌های عجیب و غریبی دارد. پس از ابلاغ قانون منع به‌کار‌گیری بازنشستگان، احمد ضیایی رئیس این فدراسیون از جمله رؤسای بازنشسته است که باید اواخر آبان صندلی ریاست خود را به کس دیگری واگذار کند. البته ضیایی با بیان این جمله که در برابر قانون مطیع است این روزها در عمل طور دیگری رفتار می‌کند. چند روز پیش از طرف فدراسیون والیبال با فدراسیون جهانی تماس گرفته شده و موضوع بازنشستگی‌ و برکناری‌اش را به فدراسیون جهانی اطلاع داده است. البته ضیایی با بیان اینکه از خطر تعلیق والیبال جلوگیری کند این کار را انجام داده است. بعد از این موضوع قابل توجه، نامه فدراسیون والیبال به کنفدراسیون آسیا است. افشار‌دوست عضو کمیته مربیان کنفدراسیون آسیاست و گویا فدراسیون هم به دنبال برکناری اوست.

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره نامه فدراسیون والیبال به کنفدراسیون والیبال آسیا مبنی بر کناری او از کمیته مربیان گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و از طریق رسانه‌ها باخبر شده‌ام. از طرف فدراسیون هم کسی در این خصوص با من صحبتی نکرده است. عضویت من در کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا از طریق رأی‌گیری در مجمع عمومی به دست آمده و کسی نمی‌تواند با نامه‌نگاری من را از این سمت برکنار کند.

وی گفت: عضویت من در کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا تا سال 2019 بود، اما کنفدراسیون بر طبق فدراسیون جهانی این عضویت را تا سال 2020 افزایش داد. ضمن اینکه انتخابات جدید هم باید با هماهنگی فدراسیون جهانی صورت بگیرد و اینطور نیست که یک نامه از طرف فدراسیون والیبال ایران به کنفدراسیون آسیا ارسال شود و یک نماینده را برکنار و دیگری را جایگزین او کند. 

افشار‌دوست در ادامه صحبت‌هایش گفت: همانطور که گفتم من از این موضوع خبر ندارم، این عضویت بر‌اساس عملکردم در چند سال گذشته و رأی 61 کشور به دست آمده است.‌ اگر از طرف فدراسیون والیبال تماسی گرفته شده است، کار درستی نیست.

دبیر سابق فدراسیون والیبال همچنین در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار کرد: معمولاً اولین نکته‌ای که برای ارزیابی یک تیم در نظر گرفته می‌شود نتیجه‌ای است که تیم در رقابت‌های مهم به دست آمده است. متأسفانه تیم والیبال در رقابت‌های قهرمانی جهان آن نتیجه مورد نظر را کسب نکرد. در سال 2014 این تیم به‌عنوان ششمی رسیده بود و انتظار می‌رفت که چهار سال بعد و در سال 2018 این نتیجه بهتر از گذشته باشد. اما همانطور که دیدیم تیم ملی در نهایت با عنوان سیزدهمی به کار خود پایان داد. در نتیجه ما از این نظر نسبت به چهار سال گذشت افت داشتیم.

وی ادامه داد: اما در این مدت والیبال نقاط رشدی هم داشت و نباید آن را نادیده بگیریم. حال حاضر در تیم ملی والیبال بازیکنان جوانانی از رده نوجوانان تزریق شده‌اند و جوانگرایی در این تیم به وجود آمده است که خودش نوید روزهای خوب برای والیبال ایران است.

افشاردوست در مورد شرایط فعلی والیبال و تصمیماتی در این رابطه  باید اخذ شود، اظهار کرد: به نظرم در این شرایط فدراسیون باید هدف‌گذاری کند. اگر هدف اصلی المپیک 2020 است باید طبق آن برنامه‌ریزی‌کنند و طبق عملکرد تیم همه جوانب را موشکافی کنند.

افشار‌دوست در خصوص تغییر کولاکوویچ سرمربی تیم‌ملی والیبال اظهار کرد: همانطور که گفتم باید هدف‌گذاری اولویت اصلی فدراسیون باشد. در هر مسابقه برد و باخت امری طبیعی است، ولی باید موضوعات مهمی مثل مسائل فنی، نحوه آماده‌سازی بازیکنان، پشتیبانی تیم و موضوعات مدیریتی در نظر شود و نواقص کار را پیدا کنند. کولاکوویچ مربی بی‌تجربه‌ای نیست، او به لحاظ فنی مربی قابل قبولی است و میدان‌های زیادی را دیده است. تیم صربستان که در حال حاضر تیم چهارم جهان است با همین تغییر نسل کولاکوویچ متحول شده است. ما نمی‌توانیم بگوییم یک مربی با یک عدم نتیجه‌گیری در یک دوره ضعیف است، از آن‌طرف هم نمی‌توانیم بگوییم با یک دوره موفقیت مربی قابل قبولی است. به نظر من در شرایط فعلی باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود و بعد در مورد رفتن کولاکوویچ از ایران تصمیم‌گیری کنند. 

دبیر سابق فدراسیون والیبال در مورد تاریخ قرارداد کولاکوویچ با فدراسیون والیبال عنوان کرد: زمانی که کولاکوویچ به ایران آمد ما با او قرارداد مقطعی امضا کردیم. در واقع قراردادش دو ساله و تا سال 2018 بود. تمدید قرارداد او منوط به رضایت طرفین بود. به این معنی که اگر فدراسیون از نتایجی که این مربی به دست آورده رضایت داشت همچنان قراردادش را تمدید کند در غیر این صورت با او قطع همکاری کنند. 

افشاردوست در پایان تأکید کرد: به‌نظرم باید جلساتی برگزار شود و نقطه نظرهای خانواده والیبال شنیده شود، از آن طرف هم کولاکوویچ به لحاظ فنی عملکرد تیمش را توضیح دهد. همانطور که گفتم او مربی بی‌تجربه و کم‌دانشی نیست و این تصمیم باید از طرف فدراسیون والیبال گرفته شود ضمن اینکه بحث قرارداد او هم در این موضوع خیلی مهم است. به این معنی که اگر با کولاکوویچ قرارداد بسته شده است باید قوانین و مقررات فدراسیون جهانی را هم در نظر گرفته شود که مشکلی برای فدراسیون ایران پیش نیاید. 

انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته