دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 09:52
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر:

صنعت کشور نیازمند اتصال به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، صنعت کشور را نیازمند اتصال به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دانست.
کد خبر : 314932
DSC_5382.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، اسماعیل عبداللهی صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی با شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه به‌دنبال مردمی‌شدن و انقلابی‌کردن دانشگاه است، اظهار کرد: مقصود از مردمی‌شدن و انقلابی‌کردن دانشگاه، جسارت بخشیدن به ظرفیت‌های دانشگاهی برای حضور و خدمت‌رسانی در همه حوزه‌ها و عرصه‌های مورد نیاز کشور با رویکرد جهادی و انقلابی است.

وی با برشمردن سیاست‌های مناسبی که در این‌باره شکل گرفته و در حال اجراست، عنوان کرد: در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه، تأکید بر کیفی‌سازی و استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی، علمی و پژوهشی دارد.

عبداللهی  با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های منعقد شده دانشگاه با سایر نهادهای استان در چارچوب تعامل با ادارات است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ظرفیت‌های انسانی، فیزیکی و زیرساخت‌های مناسب علمی، قابلیت اجرای برنامه‌های مشترک را دارا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه در استان بوشهر به‌صورت متوازن و همگن همه قسمت‌ها را پوشش داده و خدمات متنوعی به مشتاقان علم ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 260 عضو هیأت علمی و 400 کارمند علاوه بر مأموریت‌های علمی، در بحث کارآفرینی و اشتغال نیز موفق بوده است.

عبداللهی، اتصال دانشگاه به صنعت را فعالیتی فرخنده دانست و اذعان کرد: در این راه هم دانشجویان می‌توانند در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی و تجاری‌سازی علم توانمند شوند و هم دانشگاه‌ها به جریان علمی مورد نیاز کشور بپیوندند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: دانشگاه به‌طور مستقیم با حضور در شوراهای پژوهش استان از یک سو و جهت‌دهی به فعالیت‌های تحقیقی دانشجویان و استادان از سوی دیگر، خواسته‌ها و نیازهای پژوهشی صنعت استان را رفع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتباط مؤثر این شرکت با دانشگاه‌ها از سال 88 آغاز شده است، تصریح کرد: هدف صنعت از ارتباط با دانشگاه، افزایش دانش کارآمد و کاربردی برای صنایع است.

مسلم رحمانی با تأکید بر اینکه با انجام پروژه‌های مشترک به‌دنبال رفع مشکلات هستیم، عنوان کرد: رهاورد این فعالیت‌ها باید به رفع مشکلات ساختاری، آموزش منابع انسانی و تولید محصول منجر شود.

انتهای پیام/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته