دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 03:12

مدرک خودروسازی بگیرید

یک شرکت خودروسازی در آمریکا به دانشجویان مدرک کارشناسی پیوسته علوم کاربردی می‌دهد.
کد خبر : 314922
920b628cda36f495a7f18d9c875265ee.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، اخیراً شرکت خودروسازی سوبارو اعلام کرده است که با همکاری کالج منطقه‌ای ام‌تی‌ هود در اورگان برای دانشجویان یک دوره‌ دو ساله کارشناسی پیوسته علوم کاربردی در زمینه فناوری خودرو برگزار خواهد کرد.

دانشجویان در نمایندگی‌های این خودروسازی آموزش می‌بینند و بعد از فارغ‌التحصیلی نیز می‌توانند در آنجا مشغول به کار شوند. 

گزارش‌‌ها حاکی از آن است که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بسیاری از خودروسازان در سراسر آمریکا پیدا کردن تکنسین‌های ماهر است.

بیش از 33 هزار دانشجو در پردیس‌های پورتلند، اورگان و گرشام کالج ام‌تی هود ثبت‌نام در حال تحصیل هستند. فروش سوبارو نیز در سال‌های اخیر رشد ثابتی داشته است.

سوبارو تنها شرکت خودروسازی نیست که برای تربیت نیروی کار ماهر با یک مؤسسه آموزش عالی همکاری می‌کند. در اوایل سال جاری نیز شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که در همکاری با کالج منطقه‌ای پیدمونت در کارولینای شمالی و کالج ریو هوندو در کالیفرنیا یک دوره 12 هفته‌ای آموزشی برای دانشجویان برگزار خواهد کرد.

استراتژی قبلی تسلا برای استخدام نیروی کار این بود که تکنسین‌ها را از خودروسازها یا برنامه‌های آموزشی دیگر جذب کند. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از خودروسازها از چنین رویکردی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، کمبود مکانیک یکی از مشکلات اساسی در صنعت خودروسازی است؛ چراکه میزان کارکنانی که در این صنعت بازنشسته می‌شوند بیشتر از میزانی است که جایگزین آنها می‌شوند.

انتهای پیام/4021/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته