دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1397 - 06:07

صنعت، دانشجو تربیت می‌کند

نتایج بررسی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد که تنها صنعت می‌تواند دانشجویان را آماده بازار کار کند.
کد خبر : 313837
intro.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، تجزیه و تحلیل‌های جدید حاکی از آن است که تنها 10 درصد از معلم‌ها و استادها اعتماد به‌نفس کافی را دارند که در کلاس درس از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کنند. با وجود این که مدرس‌ها می‌دانند دانشجویان و دانش‌آموزان برای موفقیت در بازار کار آینده به یک پایگاه دانش فنی نیاز دارند؛ اما نمی‌توانند با سرعت سرسام‌آوری پیشرفت تکنولوژی سازگار شوند.

تخمین زده می‌شود که تا سال 2020 حدود 80 درصد از شغل‌ها نیاز به مهارت‌های فنی خواهند داشت. کمبود اعتماد به‌نفس مدرس‌ها نمی‌تواند نیاز بازار کار به نیروی ماهر را برطرف کند، این امر می‌تواند مشکلاتی برای کارفرمایان ایجاد کند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد 79 درصد از مدیران اجرایی در آمریکا نگران هستند که کمبود نیروی کار ماهر مانع از رشد شرکت‌ها شود. نیروی کاری که مهارت‌های کلیدی را نداشته باشد می‌تواند تأثیر بدی بر روند رشد و توسعه شرکت‌های آمریکایی داشته باشد.

برآورد شده است که در کالج 50 درصد از دانش فنی که در سال اول یک دوره چهار ساله تحصیلی به دانشجویان رشته‌های فناوری آموزش داده می‌شود تا زمان فارغ‌التحصیلی این دانشجویان منسوخ می‌شود.

حالا شرکت وست مونرو پارتنرز برنامه شناسایی و استخدام دانشجویان در دانشگاه‌ها و کالج‌ها را راه‌اندازی کرده است. این شرکت با چند کالج محلی همکاری می‌کند تا محیطی سرشار از تجربیات دنیای واقعی را برای دانشجویان فراهم کنند.

با وجود این که تحصیل در کالج و دانشگاه بسیار مهم است؛ اما دانشجویان معمولاً آموزش‌‌های پایه را خیلی زود از یاد می‌برند به‌خصوص که فناوری‌های جدید و روش‌های کاری نوین به‌سرعت پیشرفت و تغییر می‌کنند.

انتهای پیام/4021/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حدید
United States of America
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
۰
واقعا راست میگن رابطه بین صنعت و دانشگاه خیلی مهمه
هلدینگ شایسته