دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا از عوامل کاهش نرخ ارز گزارش می‌دهد:

سقوط آزاد دلار با چاشنی هدایت نقدینگی به بورس

روند نزولی نرخ ارز در بازار را می‌توان آغاز هدایت نقدینگی به‌سوی یکی دیگر از حوزه‌های اقتصادی همچون بورس دانست.
کد خبر : 314919
دلار.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در حقیقت با توجه به سقوط آزاد نرخ ارز در بازار ازیک‌طرف و افزایش میزان شاخص بورس از طرف دیگر می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که بورس مقصد تزریق سرمایه‌های سرگردان مردم در روزهای آینده خواهد بود.

البته نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که فنر نرخ ارز تا زمانی که نقدینگی جدیدی به بازار تزریق نشود بازنخواهد شد هرچند در شرایط کنونی با هدایت نقدینگی به بورس به‌طورقطع شاهد افزایش شاخص در روزهای آینده خواهیم بود که وقوع این اتفاق مانند افزایش نرخ ارز موقتی به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر کاهش قیمت نرخ ارز در بازار می‌تواند در نزولی شدن نرخ بسیاری از کالاها و مایحتاج اساسی مردم مؤثر باشد که وقوع این اتفاق در از بین رفتن پدیده‌هایی همچون احتکار کالا و نگران فروشی تأثیر بسزایی دارد.

سقوط آزاد نرخ ارز را می‌توان یک اتفاق مهم و مثبت تلقی کرد به شرطی که شاهد تثبیت نرخ ارز با نوسان بسیار پایین در بازار باشیم که وقوع این اتفاق را می‌تواند به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی به‌منظور تولید محصولات ایرانی و انجام سرمایه‌گذاری‌های پایدار کمک ویژه کند.  

انتهای ‌پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
۰
دلالها بدبخت شدن
هلدینگ شایسته