دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 06:16
رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفتگو با آنا:

حدادی در 4 کشور تمرین می‌کرد/ هیچ ورزشکاری نمی‌تواند ادعا کند برای او هزینه نکردیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: تمام هزینه‌هایی که برای ورزشکاران کرده‌ایم با سند در فدراسیون موجود است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند برای آنها هزینه نکردیم.
کد خبر : 314845

مجید کیهانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره انتقادهای احسان حدادی مبنی بر اینکه فدراسیون برای او هزینه نکرده است گفت: ما در فدراسیون دو و میدانی براساس یک چارچوب خاص برای ورزشکاران برنامه‌ریزی کردیم و طبق آن هم برای آمادگی در بازی‌های آسیایی هزینه‌هایی انجام شد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: احسان حدادی قهرمان و اسطوره دو و میدانی ایران است و ما برای او مانند دیگر ورزشکاران برنامه‌ریزی کردیم و به نحو احسن هم تمام وظایف خودمان را انجام دادیم. تمام اسنادی که برای این ورزشکار هزینه کرده‌ایم در فدراسیون موجود است و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود. ورزشکارانی که برای بازی‌های آسیایی انتخاب کرده‌ایم تحت نظر فدراسیون بودند و برای آنها هم طبق برنامه‌ریزی هزینه کردیم. در این میان ممکن است ورزشکاری ادعا کند که برای او هزینه نکرده‌ایم از همین رو به فدراسیون بیاید تا در این مورد صحبت کنیم. 

وی تأکید کرد: همانطور که گفتم تمامی ورزشکارانی که از طرف ما انتخاب شده‌اند تحت حمایت ما هم قرار گرفتند و نتیجه‌ای هم که در جاکارتا به دست آمد به خوبی نشان داد، دو و میدانی در گام موفقیت قدم برداشته است.

کیهانی در مورد ادعاهای حدادی و صحبتی که فدراسیون با او داشته است عنوان کرد: ما با حدادی صحبت‌هایی کرده‌ایم و قرار است جلساتی دیگر هم داشته باشیم. همانطور که گفتم طبق اسناد و مدارکی که در فدراسیون موجود است هیچ ورزشکاری نمی‌تواند ادعا کند که برای او کم هزینه کرده‌ایم. حدادی زمانی که تمرینات خود را برای بازی‌های آسیایی شروع کرد در چهار کشور مختلف از جمله آمریکا، آلمان، پرتغال و بلاروس تمریناتش را پیگیری کرد. ما طبق توانایی‌های خودمان برای او بهترین امکانات را فراهم کرده‌ایم و مربی خارجی‌ هم که مد نظرش بود جذب کردیم. 

رئیس فدراسیون دو و میدانی در خصوص تغییر سرمربی تفتیان هم اظهار‌ کرد: در حال حاضر هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم ما فعلا مشغول برگزاری لیگ هستیم و در مورد وضعیت تیم بزرگسالان برنامه‌ریزی انجام نداده‌ایم. رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده نوجوانان و بزرگسالان از رقابت‌های مهم پیش‌روی ماست و تا چند روز دیگر با سازمان تیم‌های ملی در این مورد برنامه‌ریزی خواهیم کرد. 

کیهانی درباره کیفیت لیگ و عدم حضور ملی‌پوشان گفت: من بارها به ورزشکاران توصیه کرده‌ام، لیگ دوومیدانی زمانی رونق می‌گیرد که همه ورزشکاران در این رقابت‌ حضور داشته باشند. اگر لیگ ما رونق بگیرد، رسانه‌ها و باشگاه‌ها هم جذب آن می‌شوند و در نهایت سود آن برای خود ما خواهد بود. انتظار من این است که ملی‌پوشان رقابت‌های لیگ را حمایت کنن، البته امسال از همان ابتدا همه در لیگ حضور داشتند و تنها سه نفر بهنام شیری، حسین کیهانی و امیر مرادی غایب بودند. این نفرات از ورزشکارانی هستند که به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و با مشورت ما در لیگ حضور نداشتند.

وی در پاسخ به اینکه قراردادهای پایین در لیگ باعث شده است دو و میدانی‌کاران از آن استقبال نکنند، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته قرارداد باشگاه‌ها پایین بسته نشده است. خوشبختانه هشت نفر اول ورزش دو و میدانی در لیگ حضور دارند. اما همانطور که گفتم ما برای توسعه کیفی این رشته ابتدا باید همه دو و میدانی‌کاران را ببینیم و از آنها حمایت کنیم تا گام به گام به رونق لیگ نزدیک شویم. البته قبول دارم که مبلغ قرارداد ورزشکاران دو و میدانی نسبت به سایر رشته‌های دیگر پایین‌تر است اما همانطور که گفتم خود ورزشکاران باید به ارتقاء و رونق آن کمک کنند. 

انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب