دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1397 - 16:08
در مراسم رونمایی از 28 جلد کتاب حوزه دفاع مقدس اعلام شد:

انتشار 100 عنوان کتاب تا پایان سال در انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 100 عنوان کتاب را به جامعه کتابخوان کشور تقدیم کنیم.
کد خبر : 314819
IMG_0083-1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم معرفی 28 جلد در 21 عنوان کتاب در حوزه معرفتی دفاع مقدس با حضور نویسندگان و پژوهشگران تخصصی دفاع مقدس و جمعی از یادگاران و جانبازان دوران جنگ تحمیلی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم معاون فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس در حوزه مشکلات نشر و ارزش فعالیت انتشاراتی در حوزه‌های فرهنگی و ارزشی و معرفتی در چنین شرایطی به سخنرانی پرداخت.

ساسان والی‌زاده ضمن خیرمقدم به حاضران به ویژه نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس، به اوضاع نامطلوب حوزه نشر اشاره کرد.

معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این وضعیت را به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به ویژه گران شدن کاغذ و تحریم ها مرتبط دانست و گفت: البته بخش اعظم شرایط بد نشر در کشور به مقوله فرهنگ باز می‌گردد؛ چرا که اصولاً کتاب و فعالیت‌های مرتبط با آن در سبد خانوار قرار ندارد و در اولویت عموم خانواده‌های ایرانی نیست. 

وی با تشریح مشکلات حوزه نشر و اینکه ناشران علاقه کمتری به سرمایه‌گذاری در کتاب‌های ارزشی و معرفتی دارند و بیشتر تمایلشان به سمت کتاب‌های سرگرم‌کننده، رمان‌های پرفروش و کتابهای کمک آموزشی است افزود: در چنین شرایطی کار کردن در عرصه کتب معنوی، ارزش صد‌چندان خواهد داشت و ما خوشحالیم که در این حوزه از نویسندگان و پژوهشگران حمایت می‌کنیم.

ساسان والی‌زاده با بیان این که موزه دفاع مقدس در کارنامه 6 سال گذشته اش تنها 20 عنوان کتاب منتشر کرده؛ گفت: در یک مقایسه آماری ما در شش ماه اخیر 21 عنوان کتاب را در قالب 28 جلد انتشار داده‌ایم که این امر نشان از عزم جدی و تلاش قابل ملاحظه همکاران ما در اداره اسناد، مدارک و کتابخانه موزه است.

معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: باعنایت به تأکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب، توجه به ارزش‌های انقلابی و پرداختن به ثبت خاطرات دفاع مقدس همراه با پژوهش‌های علمی دراین باره از وظایف همه دست‌اندرکاران و دلسوزان نظام اسلامی است.

وی افزود: در این راستا تلاش خواهیم کرد تا پایان سال طبق برنامه از پیش تعریف شده به لطف خداوند و با کمک همه نویسندگان و پژوهشگران ارجمند، یکصد عنوان کتاب را به جامعه کتابخوان کشور تقدیم کنیم. 

 در این مراسم که جمعی از نویسندگان و پژوهشگران و گروهی از رزمندگان، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس حضور داشتند برخی از صاحبان آثار تألیفی و پژوهشی به معرفی مختصر آثار خود پرداختند و در پایان از 21 عنوان کتاب دفاع مقدس تازه منتشر شده رونمایی شد.

انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته