دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مارچلو لیپی پس از جام ملت‌های آسیا بازنشسته می‌شود

مارچلو لیپی سرمربی پرافتخار ایتالیایی اعلام کرد که پس از جام ملت‌های آسیا، خود را بازنشسته خواهد کرد.
کد خبر : 314807
لیپی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مارچلو لیپی سرمربی 70 ساله سابق تیم فوتبال یوونتوس و تیم ملی ایتالیا، پس از اتمام قرارداد خود با فدراسیون فوتبال چین، از دنیای مربیگری خداحافظی کرده و بازنشسته خواهد شد.

لیپی 70 ساله دو سال گذشته را به عنوان سرمربی تیم ملی چین سپری کرده و تایید کرده که پس از جام ملت‌های آسیا که در ژانویه 2019 برگزار می‌شود، به احتمال زیاد بازنشسته خواهد شد.

این مربی پرافتخار ایتالیایی به رادیو Anchio Sport گفت: «من می خواهم به خانه بروم. قراردادم  در تاریخ 31 ژانویه در پایان جام ملت‌های آسیا منقضی خواهد شد. پس از آن باید دید چه اتفاقی خواهد اقتاد، اما من فکر می‌کنم این آخرین تجربه مربی‌گیری من خواهد بود. آیا احتمال دارد در ماه فوریه چین را ترک کنم؟ بله.»

مارچلو لیپی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال است که در تیم‌های مطرحی چون اینترمیلان، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا مربی‌گری کرده است. وی با اینترمیلان نایب قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و با یوونتوس تمام عناوین از جمله کالچو، جام باشگاه‌های اروپا، جام حذفی ایتالیا، سوپرکاپ اروپا و نیز سوپرکاپ ایتالیا را به دست آورد. لیپی همچنین در سال 2006 با تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان شد.

لیپی در لیگ قهرمانان آسیا نیز در سال ۲۰۱۳ موفق شد با تیم گوانگ‌ژو اورگراند چین به مقام قهرمانی دست یابد.


انتهای پیام/آ/4051/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته