دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهاجم سابق استقلال در گفتگو با آنا:

تنها مهاجمان، مقصر گل‌نزدن استقلال نیستند/ حل مشکل آبی‌پوشان برابر نفت مسجدسلیمان

مهاجم سابق استقلال گفت: مهاجمان در اینکه استقلال در زدن گل دچار مشکل شده است، به تنهایی مقصر نیستند.
کد خبر : 314775
1397070216284658515488934.jpg

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص ضعف تیم استقلال در گل‌زنی و اینکه این تیم در چهار بازی اخیر لیگ برتر، موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده است، گفت: واقعیت این است که مشکل گل‌زنی تیم را نباید تنها به گردن مهاجمان تیم بیندازیم. استقلال در خلق موقعیت روی دروازه حریفان دچار مشکل است.

وی افزود: وقتی یک تیم به‌دنبال رسیدن به گل است، این مدافعان و به‌خصوص هافبک‌های تیم هستند که برای بازیکنان خط حمله ایجاد فرصت می‌کنند و مهاجمان برای تیم گل می‌زنند. همان‌طور که وقتی یک تیم گل می‌خورد و نباید مدافعان و دروازه‌بان تیم را مقصر بدانیم، در زمانی که تیم به گل نمی‌رسد نیز نباید مهاجمان را دارای ایراد ببینیم.

مهاجم سابق استقلال خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم مهم‌ترین مشکل بازیکنان خط حمله استقلال عدم اعتمادبه‌نفس است. بازیکنان این تیم انتظار زیادی از خود می‌بینند و وقتی نمی‌توانند پاسخگوی خواسته‌های هواداران در یکی دو بازی باشند، در ادامه راه برای گل زدن دچار استرس می‌شوند. وقتی که مهاجمی دو سه بازی گل نمی‌زند، ناخواسته توانایی‌هایش افت می‌کند و اگر نتواند خیلی زود برای تیمش گل بزند، به‌طور حتم فصل ناموفقی را پشت سر می‌گذارد.

وی ادامه داد: البته باید به این مسئله هم اشاره کنم که یک مهاجم باید هوش و ذکاوت بالایی داشته باشد و بتواند برای خود خلق موقعیت کند. استقلال مهاجمان لایقی دارد ولی آنها کمی در موقعیت سازی دچار ایراد هستند. این موضوع را هم فراموش نکنیم که جدایی سرور جباروف و امید ابراهیمی تحرک خط حمله استقلال را پایین آورده است، چرا که این دو بازیکن علاوه بر آنکه موقعیت‌های خوب گل‌زنی ایجاد می‌کردند، در مواقع لازم نیز با گل‌هایی که به ثمر می‌رساندند، به تیم کمک می‌کردند.

لطیفی افزود: استقلال در حال حاضر مرتضی تبریزی، الحاجی گرو و روح‌الله باقری را در خط حمله دارد. به‌نظرم تبریزی توانایی‌های بیشتری نسبت به دو نفر دیگر دارد و باید بتواند بیش از اینها برای استقلال گل بزند. من الحاجی گرو را در بازی‌هایی که به میدان رفته، آماده ندیدم و باقری با وجود آنکه مهاجم توانمندی است، آن‌چنان در زدن گل مثمرثمر نبوده است. به‌صورت کلی مهاجمان استقلال باید تمرین‌های بیشتری داشته باشند و در چارچوب‌شناسی دقت لازم را به خرج دهند.

وی در پایان تأکید کرد: تغییراتی که استقلال در این فصل داشته، باعث عدم هماهنگی شده و این تیم برای آنکه یکدست شود، نیاز به زمان دارد. شاگردان وینفرد شفر باید دو ماه بازی کند تا با هم هماهنگ شوند و وحدت تاکتیکی مناسبی میان تمامی بازیکنان ایجاد شود. فارغ از کیفیت بازیکنان جدید و مقایسه آنها با نفراتی که جدا شده‌اند، به‌نظرم استقلال نیاز به حمایت بیشتری دارد. فکر می‌کنم در بازی با نفت مسجدسلیمان شاهد باز شدن پای مهاجمان استقلال به امر گل‌زنی خواهیم بود.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته