دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام ماندگاری:

هجوم برخی از مردم به فروشگاه‌ها و خرید مازاد، نشانه شک به رازقیت الهی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: هجوم برخی از مردم به فروشگاه‌ها و خرید مازاد بر نیاز مواد غذایی، نشانه شک به رازقیت خداست.
کد خبر : 314685
20171216184627693898-1024x683.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری با اشاره به شهادت قرآن کریم مبنی بر اعتراف تمامی انسان‌ها در شرایط سخت به وجود خداوند و غفلت از یاد خدا در زمان رهایی از خطر گفت: علت اینکه انسان‌ها با خداوند معامله نمی‌کنند، به خاطر این است که خیال می‌کنند اگر این کار را انجام بدهند، تمام معادلات و حساب‌وکتاب‌های دنیوی آن‌ها به‌هم‌ریخته و دچار خسران و ضرر خواهند شد و این اولین گام برای انحراف و گمراهی انسان‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم در جریان این برنامه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شد، گفت: عدم معامله انسان‌ها با خداوند به دلیل عدم تنظیم معادله‌های صحیح است که می‌تواند زمینه‌ شقاوت انسان‌ها را فراهم نماید.

وی اظهار کرد: علت هجوم برخی از مردم در این شرایط سخت اقتصادی در کشور به فروشگاه‌ها و خرید مازاد بر نیاز مواد غذایی و… به خاطر غلط بودن معادلات است و نشان از این دارد که این‌گونه انسان‌ها به رازقیت خداوند شک کرده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت، با بیان اینکه انسان‌هایی که با خداوند معامله می‌کنند، انتظار هیچ پاداشی از بندگان ندارند، گفت: این‌گونه انسان‌ها فقط باخدا معامله کرده‌اند و خداوند نیز بهترین و بالاترین پاداش‌های دائمی را نصیب آن‌ها خواهد کرد و اجر آن‌ها ضایع نخواهد شد.

وی با اشاره به وجود موانع در راه عدم معامله انسان‌ها با خداوند افزود: وسوسه‌های نفس اماره و شیاطین درون و بیرون، جلوه‌ها و ظواهر اغواگر دنیایی و حرف‌های نامربوط انسان‌های دیگر از موانع معامله با خداوند است که قرآن کریم و روایات به‌طور مفصل در این مسائل سخن به میان آورده‌اند.

 انتهای پیام/4072/خ

انتهای پیام/

برچسب ها: احتکار سبک زندگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته