دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رسم یاران/ 4

تازه دامادی که به جبهه رفت

موقع خداحافظی با صدایی که می‌لرزید گفتم دلم برایت تنگ می‌شود.
کد خبر : 314644
Rastegar.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهید کاظم نجفی رستگار، فرمانده تیپ سیدالشهدا(ع) در بیست و پنجمین روز اسفند سال 1365 و در سن26 سالگی طی عملیات بدر در منطقه هورالعظیم به شهادت رسید و 13 سال بعد، پیکر پاکش تفحص شده و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. از شهید کاظم نجفی یک فرزند به یادگار مانده است.

اکرم حاج ابوالقاسمی همسر این شهید بزرگوار در کتاب «رستگار» که مجموعه‌ای از خاطرات مرتبط با شهیدکاظم نجفی رستگار است، چنین می‌گوید: 

برای عروسیمان، یک مهمانی ساده در منزل خواهرکاظم گرفتیم که حتی کسی در آن دست هم نمی‌زد. هم ترورهای منافقین بود، هم برادرم و هم شوهرخواهرم در جبهه بودند و کاظم راضی نمی‌شد در چنین اوضاعی جشن داشته باشیم.

فردایش در جمع فامیل کاظم گفت: من امروز عصر می‌روم منطقه. لبم را گاز گرفتم. که جلوی گریه‌ام را بگیرم. پدرم گفت: بابا جان، دیشب عروسیت بوده، چند روزی بمان بعد برو. کاظم گفت من همان روز خواستگاری با اکرم اتمام حجت کردم. خودش همه چیز را قبول کرده. راست می‌گفت، اما من تصورش را هم نمی‌کردم که به این زودی برود. داشتم ساکش را می‌بستم که آمد.گفت: زحمت نکش، همین قدر که متوجه شرایط هستی بزرگترین کمک را به من می‌کنی. موقع خداحافظی با صدایی که می‌لرزید گفتم دلم برایت تنگ می شود. جواب داد: اجرت با خدا. راه افتاد و رفت.

انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته