دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1397 - 15:07
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در دیدار با خانواده شهدا:

دانشگاهیان مانند شهدا سبب بالندگی کشور شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دانشگاهیان، نخبگان جامعه محسوب می‌شوند، گفت: مانند شهدا باید برای بالندگی کشور کوشش کرد.
کد خبر : 314032
IMG_0364.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، ابراهیم چیرانی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در دیدار با خانواده شهیدان خیرالله کرمی و سیدجواد میری اظهار کرد: جوانان، به‌ویژه دانشجویان و دانشگاهیان از اقشار روشنفکر جامعه هستند که باید تلاش کنند تا در عرصه‌های مختلف علمی سبب بالندگی کشور اسلامی شوند؛ چراکه شهیدان با اهدای جان خود و شجاعت هر چه تمام‌تر از اهداف و آرمان‌های این انقلاب دفاع کردند.

در این دیدار، مادر شهید خیرالله کرمی با اعلام اینکه چیزی که انسان در راه خدا می‌دهد باید راضی بوده و من پسرم را در مسیر الهی تقدیم خدا کردم،  تأکید کرد: جوانان باید حامی ولایت فقیه و رهبر انقلاب باشند و در این راه از چیزی نترسند تا دشمن نتواند به خود اجازه دخالت در جمهوری‌اسلامی‌ایران را بدهد.

شهید خیرالله کرمی در سن 21 سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر در مناطق جنگی استان خوزستان به شهادت رسید و نخستین شهید منطقه بلوار لاکان است و مدرسه‌ای در همین منطقه به نام ایشان احداث شد. 

شهید سیدجواد میری هم فرزند بزرگ خانواده بود که در سن 16 سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب در منطقه ماووت عراق حضور یافت و سال 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


در ادامه برنامه‌های دفاع مقدس، جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور در گلزار شهدای رشت و مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/4082/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته