دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1397 - 08:53

ضرب‌شست انصارالله به دن‌کیشوت‌های اماراتی - سعودی

آنچه دن‌کیشوت‌های اماراتی - سعودی طی روزهای اخیر دریافت کردند این بود: حمله‌ای موشکی به اشغالگران سعودی در عسیر، جازان و نجران، حمله به پایگاه‌های دریایی سعودی‌ها در جازان و پایگاه اماراتی‌ها در بندر مخا و اخیراً حمله پهپادی به فرودگاه دبی.
کد خبر : 314597

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ ائتلاف سعودی – اماراتی با تمام توان نظامی خود و همراهی نیروهای انگلیسی و آمریکایی چند ماه است که پیرامون شهر الحدیده در ساحل غربی یمن متوقف‌شده‌اند، و به‌جای پیشرفت در برنامه‌های نظامی خود تنها و تنها به کشتار مردم غیرنظامی و کودکان می‌پردازد.

در تازه‌ترین اقدام، آن‌ها با دور زدن شهر و فرودگاه الحدیده، راهبرد خود را به اشغال کیلومتر 16 جاده صنعا- الحدیده که تصور می‌کنند مسیری حیاتی برای نیروهای یمنی است، تغییر داده‌اند؛ اما در همان مکان نیز گرفتار تک‌تیراندازان خبره یمنی و هدف‌گیرهای واحد ضد زره ارتش و کمیته‌های مردمی شدند. آنچه به فکر این به اصطلاح نوابغ سعودی با این شکست‌های سخت نظامی خطور کرد این بود که برای اعمال فشار به انصارالله به کشتار غیرنظامیان دست بزنند. در مقابل، توقع کاهش قدرت عملیات ارتش یمن را داشتند اما آنچه دن‌کیشوت‌های اماراتی - سعودی دریافت کردند این بود: حمله‌ای موشکی به اشغالگران سعودی در عسیر، جازان و نجران، حمله به پایگاه‌های دریایی سعودی‌ها در جازان و پایگاه اماراتی‌ها در بندر مخا و اخیراً حمله پهپادی به فرودگاه دبی.


مهم تر از هدف

در این میان پرواز پهپادهای یمنی با طی 1300 کیلومتر فاصله و بازگشت به مبدأ بدون ردیابی شدن توسط سامانه‌های جنگال آمریکا بسیار مهم‌تر از اختلالی است که این حمله در فعالیت فرودگاه شلوغ دبی ایجاد کرده است. نفس این اقدام، توان عملیاتی بالای جنگال انصارالله را نشان می‌دهد و زمانی که هشدار می‌دهد از دبی خارج شوید، منظور این است که انتقام کشتار مردم یمن می‌تواند در حملات موشکی شدید یا استفاده خطرناک از پهپادهای دورپرواز صماد باشد.

آن‌ها می‌توانند این بار از موشک‌های دوربرد استفاده کنند یا بر تعداد این پرنده‌های بدون سرنشین بیفزایند و مراکز راداری یا مخازن سوخت این فرودگاه را هدف قرار دهند و طبعاً آنچه را به‌ روز اماراتی‌ها بیاورند که هر روز اماراتی‌ها بر سر زنان و کودکان یمنی می‌آورند. پس باید تهدید انصارالله را جدی گرفت. 


فراموش نکنیم 

امارات متحده عربی همان رژیمی است که در همراهی با سعودی علاوه بر کشتار مردم یمن از تروریست‌های داعش که در ایران دست به کشتار می‌زنند و تنها یکی از فجایعی که آفریدند همین جنایت اخیر در اهواز بود هم باافتخار حمایت و پشتیبانی می‌کند.

اگر دقت کنیم خواهیم دید که رژیم امارات مانند سعودی تا چه حد با مسلمانان دشمن است. نزدیکی ابوظبی به رژیم کودک‌کش صهیونیستی و درعین‌حال همکاری با تجزیه‌طلبان در ایران و سوریه و نیز تأمین مالی گروه‌هایی چون داعش و النصره، تنها بخشی از اقدامات علنی و مستمر امارات علیه اسلام و انسانیت است. با این حساب چه لزومی دارد که بخش بزرگی از تجارت خارجی ایران از طریق کشور دشمن و متخاصم امارات عربی انجام شود؟ به‌راستی کسانی که سرمایه‌های خود را در امارات عربی نگه‌داشته‌اند به چه می‌اندیشند اگر ایرانی هستند و کشورشان را دوست دارند.

به‌هرحال اگر سرمایه‌گذاران در امارات به مسائل حقوق بشری بی‌توجه هم باشند قطعاً جان و سرمایه خود را دوست دارند و حالا مجبور خواهند شد به هشدار شدید انصارالله گوش کنند. جنبشی که مطابق با همه کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق جنگ، قصد دارد از حق قانونی خود در حمله متقابل علیه متجاوزان به کشورش استفاده کند. برای حفظ سرمایه‌هایتان هم که شده از امارات فاصله بگیرید.

انتهای پیام /ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
بی نام
United States of America
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
۰
چرا موشک های بیشتری به ریاض شلیک نمی شود

HD
United States of America
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
۰
تصور می کنم این حملات کافی نیست و عربستان و امارات اسیبی نمیبینند
هلدینگ شایسته