دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیأت علمی دانشگاه دافوس در گفتگو با آنا:

انتشار کتاب و ساخت فیلم‌های دفاع مقدس وضعیت مطلوبی ندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه دافوس گفت: متأسفانه میزان انتشار کتاب‌ها و یا ساخت فیلم‌ها در زمینه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی خیلی مطلوب نیست.
کد خبر : 314562

عباسعلی منصوری‌آرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در رابطه با چگونگی بهره‌گیری از تجربه‌های پیش‌کسوتان عرصه دفاع مقدس و انتقال آن به نسل امروز و نسل آینده، گفت: دفاع مقدس در تاریخ کشورمان یک نقطه عطف محسوب می‌شود و پیش‌کسوتان این دوران حماسه‌ای را رقم زده‌اند که برای هر کدام از آن‌ها می‌توان کتابی نوشت. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله تأکید دارند باید خاطره‌های این حماسه‌سازان مکتوب شود، تصریح کرد: این خاطره‌ها باید برای نسل‌های آینده حفظ شود. 

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اهمیت حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، تصریح کرد: برخی کشورها حتی جنگ را تجربه نکرده‌اند،‌ اما سعی می‌کنند با داستان‌سرایی فیلم‌های حماسه‌ای بسازند، زیرا ملتی که حماسه ندارد و یا با حماسه زندگی نکند، حالت ایستا به خود می‌گیرد و ممکن است هرلحظه تاریخ و تمدنش در معرض تهدیدها و تعرض‌ها قرار گیرد. 

عضو هیأت علمی دانشگاه دافوس با تأکید بر اینکه آمریکا برای جنگ‌های داخلی‌اش 10 میلیون عنوان کتاب منتشر کرده است، گفت: آن‌ها صدها برابر بیشتر از ایران برای جنگ‌های داخلی‌شان کتاب نوشته‌اند و ما جنگی با این عظمت و پر از حماسه داشته‌ایم، اما متأسفانه آمار کتاب‌های منتشر شده و فیلم‌ها در این زمینه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: در دافوس سعی کردم از افرادی که به سرپرستی امیرسرلشکر حسن سعدی در جنگ شرکت داشتند دعوت کنم تا عملیات‌های نظامی را در دافوس بازسازی کنیم و همایش‌هایی را هم برگزار کرده‌ایم که همچنان ادامه دارد. 

منصوری‌آرانی خاطرنشان کرد: نسل‌های آینده باید با تجربه جوانان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند که این جوانان چگونه با کمترین تجهیزات و با اراده، اعتقاد و عقل، فعل خواستن و توانستن را صرف کردند تا به نقطه‌ای برسیم که برخلاف فرمول‌ها و برآوردهای دشمن باشد و این تجربه‌ها می‌توانند حافظ ارزش‌های ملی و اعتقادی ملت ایران عنوان شوند. 

انتهای پیام/4079/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته