دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 15:20
در جلسه شورای اداری لنجان مطرح شد؛

تأکید مسئولان لنجان بر لزوم ایجاد اشتغال و حل مشکلات مردم

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، خواستار تلاش جدی مسئولان این شهرستان برای حل مشکلات مردم شد.
کد خبر : 314514
sho3 (1).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان، محسن كوهكن در شورای اداری شهرستان لنجان که با حضور ائمه جمعه و جماعات، مدیران شهرداری‌ها و نمایندگان شورای اسلامی شهر، رؤسای ادارات و سازمان‌های شهرستان در تالار شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان تشكيل شد، اظهار کرد: اقتضای جامعه اسلامی این است که هم‌سویی، ارتباط و حرکتی به‌سوی اتحاد و وحدت داشته و از دولت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: چنانچه به‌سمت وحدت حرکت نکنیم، تفرقه و جدایی به‌وجود می‌آ‌ید و قطعاً در چنین فضایی، دشمنان اسلام بیش‌ترین استفاده را می‌برند؛ بنابراین باید موارد اختلافی را کم‌رنگ‌تر و مشترکات را پررنگ‌تر کنیم.

کوهکن با تأکید بر اینکه مسئولان باید با جدیت کار کنند، تصریح کرد: مسئولان شهرستان باید با ایده و خلاقیت و با استفاده از ظرفيت‌های موجود، گام‌های مؤثری برای حل مشكلات بردارند.

فرماندار لنجان نیز اظهار کرد: بايد شرايط كشور را درک كنيم و بدانيم دشمن دنبال چه چيزي است و اگر به‌عنوان مسئول شرايط را درک نكنيم، بازي را باخته‌ايم.

مهدی صفرخانلو با بیان اینکه دشمن، فرهنگ ما را مورد حمله قرار داده، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، يكي از راه‌هاي بصيرت را دشمن‌شناسي دانستند.

فرماندار لنجان با اشاره به مشكلات این شهرستان گفت: متأسفانه شهرستان لنجان رتبه نخست بيكاري در استان اصفهان را دارد؛ بنابراین دغدغه اصلی مسئولان باید خدمت به مردم و ایجاد اشتغال باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با تشريح امکانات دانشگاه متبوعش تصريح کرد: این دانشگاه با سابقه حدود ۱۵ سال، پیشتاز عرصه علم، فرهنگ و پژوهش است و اکنون در 11 رشته کارشناسی ارشد، 12 رشته کارشناسی و هفت رشته کاردانی با بهره‌گيري از امکانات كارگاهي و آزمايشگاهي، سایت‌های کامپیوتر، فضای فرهنگی و آموزشی مطلوب، استادان مجرب، كاركنان دلسوز و همكاري با دانشجويان شاغل به‌عنوان مجهزترين و بزرگ‌ترين دانشگاه لنجان به توسعه علم و پژوهش مشغول است.

حمیدرضا صادقیان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترين معضلات و مسائل كشور در مورد بيكاري جوانان، موفق‌نبودن افرادی است که پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، امکان راه‌يابي به بازار کار را ندارند و در این بخش با مخاطرات و مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند و به‌همین دلیل، تبدیل علم به تکنولوژی با تکیه بر طرح‌های دانش‌بنیان، سرلوحه فعالیت‌ها قرار دارد.

صادقیان با بیان اینکه رشد دانشگاه آزاد اسلامی لنجان بدون همراهی مسئولان امکان‌پذیر نخواهد بود، اظهار کرد: با توجه به کاهش جذب دانشجو باید با استراتژی جدید به‌سمت توسعه درآمدهای غیر شهریه‌ای گام برداشته و همکاری‌های خود با صنایع اطراف از جمله ذوب‌آهن، صنایع دفاع و شهرداری‌ها را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه واحد لنجان با تلاش‌های بی‌وقفه و خلق نوآوری‌ها و اختراعات کاربردی، سال‌جاری هسته برتر مراکز رشد دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان شناخته شد، افزود: این دانشگاه آمادگی خود را در راستای برگزاری آموزش‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای کارکنان ادارات و مؤسسات دولتی و خصوصی اعلام کرده است.

شهردار زرین‌شهر نیز با بیان اینکه شهرداری‌ها، بزرگ‌ترین نهاد خودگردان هستند، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور موجب شده شهرداری‌ها با فقدان درآمد پایدار و رکود بخش ساخت‌ و ساز روبه‌رو شوند که متأسفانه حجم بالای مطالبات این نهاد مردمی از دستگاه‌های اجرایی و پرداخت‌ نکردن بدهی‌ها از سوی ادارات و سازمان‌ها در سال‌های گذشته، شهرداری را با کمبود نقدینگی و منابع مالی برای اداره شهر و پایان پروژه‌های عمرانی روبه‌رو کرده و ارزش اقتصادی این مطالبات با گذر زمان به حداقل رسیده است.

میثم محمدی، راهکار عبور از مشکلات و خدمت‌رسانی شایسته به مردم را همت و وحدت همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد و گفت: پرداخت مطالبات شهرداری‌ها بر اساس قانون بوده که با وضعیت فعلی شهرداری‌ها، نیازمند اجرایی‌شدن است؛ بنابراین بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/4062/4065/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته