دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 11:37
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در نطق میان‌دستور:

مشکل امروز مسئولان غفلت از راهبرد جنگ سرد دشمن است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بابیان اینکه مشکل امروز مسئولان کشور غفلت از راهبرد جنگ سرد دشمن است، گفت: نباید در شناسایی خائنان و خادمان به منافع ملی دچار اشتباه شویم.
کد خبر : 314439
n82951423-72403056.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در نطق میان دستور خود با اشاره به اینکه یکی از مسئولان در جلسه گذشته گزارشی داد که دوربین‌های زیادی در ورزشگاه آزادی نصب شده تا دختران پسرنما را شناسایی کند، اظهار کرد: اگر این دوربین‌ها در اهواز بودند، چنین فاجعه‌ای به بار نمی‌آمد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه زمانی که با حسرت مشغول بررسی جنایت تروریستی اهواز بودم به این فکر کردم که اگر یکی از این دوربین‌ها فضای پشت جایگاه را پوشش می‌داد قلب ایران اینگونه به درد نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه مشکل امروز مسئولان کشور غفلت از راهبرد جنگ سرد دشمن است، تصریح کرد: مشکل کشور تحریم و کمبود بودجه نیست؛ طرح‌هایی غفلت از جنگ سردی است که از سوی دشمنان طراحی شده است.

فلاحت‌پیشه خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه مراقب باشید راه را اشتباه نروید، گفت: رسوبات ذهنی برخی افراد را با هزاران تیشه فرهادی هم نمی‌شود زدود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شرایط خطیر امروز کشور باتوجه به عهدشکنی‌های رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: نباید در شناسایی خائنان و خادمان به منافع ملی دچار اشتباه شویم.

فلاحت‌پیشه جلوگیری از تکمیل حلقه محاصره کشور توسط مثلث شوم منطقه را از بزرگترین خدمات به کشور دانست و بیان کرد: کشاندن کشور به مسیر افراط و انتحار بزرگترین خیانت است که مثلث شوم صهیونیست، آمریکا و ارتجاع برای ایران طراحی کرده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه نشست شورای امنیت امسال نشان داد که جهان، جهان آمریکا نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال با 40 اقدام خصمانه مواجه بوده، اما هر روز قدرتمندتر شده است. بنابراین گر بخواهیم در این مسیر پیشرفت کنیم، نباید اجازه دهیم عوامل بیرونی سامان درونی ما را بر هم بزنند.

وی رانت‌های فاسد را بزرگترین آفت تحریم برای کشور دانست و گفت: باید مردم را محرم بدانیم تا برای همیشه زالوهای واسطه تحریم را از این بدنه با صلابت دور کنیم.

فلاحت‌پیشه رانت قدرت و ثروت را مانع تصمیم‌گیری‌های اقتصادی عنوان و بیان کرد: قوه قائیه گزارش‌های هفتگی از برخوردها ارائه می‌کند، اما معرفی مصادیق و شفافیت در بازگشت اموال به بیت‌المال هنوز شائبه‌های خودش را حفظ کرده است و ادامه‌دار شدن این موضوع نشان از مصونیت دانه‌درشت‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: غلبه فضای توهین و تخریب بر منطق و تلاش برای حل مسئله از نشانه‌های انتخاباتی کردن رفتار سیاسی است که این آفت بر توان تصمیم‌گیری کشور تأثیر خواهد داشت.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه اف‌ای‌تی‌اف  با بیان اینکه هنوز موضوعی باعنوان اف‌ای‌تی‌اف در مجلس مطرح نشده است، تصریح کرد: چهار لایحه در این زمینه وجود دارد. دو لایحه مرتبط با اصلاح قانون داخلی و دو لایحه کنوانسیون خارجی است که اگر ما این لوایح را تصویب کنیم بهانه‌های چهل‌گانه اف‌ای‌تی‌اف کنار گذاشته می‌شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه نمایندگان پیامک‌های توصیه یا تهدید درباره اف‌ای‌تی‌اف دریافت می‌کنند، تأکید کرد: درخواست دارم هر روز که آخرین لایحه یا کنوانسیون درمجلس مطرح می‌شود بخشی از وقت مجلس را به اف‌ای‌تی‌اف تخصیص دهیم. 

وی اضافه کرد: مسئولان دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای‌عالی امنیت ملی بیایند در مجلس و صحبت کنند تا به نتیجه برسیم که اف‌ای‌تی‌اف در راستای منافع ملی هست یا خیر و آیا آن را رد کنیم یا تصویب!

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان جزو مظلوم‌ترین مسئولان کشور هستند که نه تریبونی دارند و نه آدمی! عده‌ای خود را پشت صحنه پنهان کرده‌اند و می‌خواهند تصمیم در زمینه اف‌ای‌تی‌اف را به گردن مجلس بیندازند. 

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: در زمان جلسه بررسی اف‌ای‌تی‌اف همه مسئولان از بانک‌هاف دولت، شورای‌عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت در مجلس حضور یابند و صحبت کنند و بعد از آن شفاف در حضور مردم رأی دهیم.

انتهای پیام/4034

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته