دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 14:26
معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران:

سازمان همکاری اسلامی در قبال فلسطین مسئولیت سنگینی دارد

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان در کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی، خواستار اجرای مسئولیت سازمان همکاری اسلامی در قبال فلسطین شد.
کد خبر : 314498

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت وزارت امور خارجه، غلامحسین دهقانی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که به‌منظور بررسی مصوبات دو اجلاس اخیر سران این سازمان در حمایت از بیت‌المقدس برگزار شد، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز غیرنظامیان در غزه در سالروز اشغال فلسطین که منجر به شهادت 170 فلسطینی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد، شدیداً محکوم کرد.

وی در نشست مذکور که در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، بر همبستگی مداوم کشورمان با مردم شجاع فلسطین در مبارزه مشروع برای تحقق عدالت، عزت و حقوق مسلم خود از جمله حق تعیین سرنوشت و تأسیس کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تأکید کرد.

غلامحسین دهقانی در سخنرانی خود تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را در شناسایی قدس اشغالی به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل متحد و نیز نقض حقوق بنیادین مردم فلسطین قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: «این تصمیم عواقب شدیدی در پی داشته و می‌تواند منطقه را به سمت خشونت و هرج‌ومرج سوق دهد. در این رابطه، دولت آمریکا باید مسئول پیامدهای اقدامات غیرقانونی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در دهه‌های اخیر علیه مردم فلسطین شمرده شود.»

وی با یادآوری مسئولیت سنگین سازمان همکاری اسلامی در قبال مردم فلسطین،‌ خواستار اقدامات عملی و واقعی این سازمان برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم فلسطین به‌خصوص مردم غزه شد.

وی در پایان تأکید کرد: «ضروری است کشورهای اسلامی به‌طور جمعی با هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه و دیگر کشورها مقابله نماید.»

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته