دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1397 - 00:54
عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفتگو با آنا:

درگیری‌ کشتی از سوی تماشاگرنماها اتفاق افتاد/ مسئولیت عبدولی با کمیته انضباطی و پازاج است

عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: درگیری‌هایی که در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به وجود آمد از سوی تماشاگرنماها اتفاق افتاد.
کد خبر : 314457

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره رقابت‌های انتخابی روز گذشته و درگیری سعید عبدولی با یوسف قادریان گفت: متأسفانه اتفاقاتی در ورزش کشتی افتاد که مایه تأسف همه ما بود. ما موضوع عبدولی را به کمیته انضباطی و شخص پازاج مدیر تیم‌های ملی ارجاع داده‌ایم و هر تصمیمی آنها درخصوص این ورزشکار بگیرند اجرا خواهیم کرد. 

وی در پاسخ به اینکه اگر فدراسیون کشتی چند‌ماه پیش با سعید عبدولی سازش نمی‌کرد، تکرار این رفتار را از او نمی‌دیدیم، اظهار کرد: متأسفانه چند‌ماه پیش عبدولی در انتخابی تیم‌ ملی همین رفتار را از خود نشان داد که با نظر کمیته انضباطی شش‌ماه از میادین محروم شد و بازی‌های آسیایی را از دست داد. بعد از مدتی فدراسیون نگاه پدرانه به این کشتی‌گیر داشت و او را بخشید، اما به این معنی نبود که او دوباره رفتارهایش را تکرار کند. در روز انتخابی وقتی درگیری‌ها در سالن کشتی به وجود آمد همه ما ناراحت شدیم، اما من کاملاً مطمئنم که این اتفاقات از طرف برخی تماشاگرنماها رقم خورد. 

مشتاقی تأکید کرد: در اتحادیه جهانی کشتی، کشتی‌گیر خطا می‌کند و چندسال محروم می‌شود بعد از آن مسئولان طی جلساتی که برگزار می‌کنند محرومیت کشتی‌گیر را می‌بخشند. اگر فدراسیون درخصوص عبدولی سازش کرد هدفش این بود که این کشتی‌گیر که قهرمان المپیک است به بیراهه نرود. عبدولی بعد از آن اتفاقات اعلام کرده بود که به رشته MMA روی می‌آورد و ما هم برای اینکه این سرمایه را از دست ندهیم با او مدارا کرده‌ایم. در واقع هدف فدراسیون این است که اگر ورزشکار در مسیری کج قدم برمی‌دارد او را هدایت کنیم اما همانطور که گفتم این مسائل هیچ کدام باعث نمی‌شود که به این کشتی‌گیر دوباره اجازه چنین رفتاری بدهیم. 

عضو شورای فنی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود عبدولی و قادریان از نظر فنی عملکرد قابل قبولی نداشتند اظهار کرد: نه من چنین چیزی را قبول ندارم. اگر عبدولی از نظر فنی کشتی‌گیر قابل قبولی نبود ما در رقابت‌های جهانی روی او حساب باز نمی‌کردیم و در ترکیب تیم این کشتی‌گیر را قرار نمی‌دادیم بنابراین از این نظر‌ کاملاً تصمیم درستی گرفتیم. من به موارد انضباطی که این کشتی‌گیر به‌وجود آورده ‌کاری ندارم، اما قادریان و عبدولی هر‌کدام از کشتی‌گیران جهانی هستند و بدون‌شک وقتی دو کشتی‌گیر قدرتمند رو در روی هم قرار می‌گیرند اجرای فن و بارانداز کمی سخت خواهد بود. 

وی ادامه داد: از طرفی عبدولی تغییر وزن داده است و به یک وزن بالاتر آمده و قادریان در اینجا باید کمی تلاش خودش را بیشتر می‌کرد. در کشتی اول قادریان عملکرد خوبی داشت، اما در کشتی دوم عبدولی با تیزهوشی تمام توانست برنده میدان شود و دوبنده تیم‌ملی را از آن خود کند. 

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در واکنش به اینکه حضور برادران گرایی در این درگیری به این معنی است که در تیم ملی دو‌دستگی به وجود آمده اظهار کرد: من چنین چیزی را قبول ندارم. کشتی ورزش خشنی است و این درگیری‌ها پیش می‌آید. من نمی‌دانم چرا گرایی و برادرش وارد این درگیری شدند. اما همانطور که گفتم این دو نفر به همراه عبدولی به کمیته انضباطی ارجاع داده شده‌اند و آنها باید در مورد این کشتی‌گیران تصمیم بگیرند. شاید کمیته انضباطی تصمیم بگیرد که این دو نفر اصلاً در رقابت‌های جهانی حضور نداشته باشند اما کاملاً مطمئنم که گرایی کشتی‌گیر باشخصیتی است و درگیری‌های از طرف تماشاگرنماها به‌وجود آمده است. 

مشتاقی در پایان درخصوص اعزام تیم به رقابت‌های جهانی گفت: متأسفانه شرایط از نظر مالی در فدراسیون مناسب نیست. ما در اردوی تیم‌ ملی حداقل‌ها را هم نداریم و حتی پول تهیه سالاد بچه‌ها هم به زور فراهم می‌شود، البته فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند اما کاملاً طبیعی است که نوسانات ارز و قیمت‌های سرسام‌آور بلیت‌های هواپیما در نهایت ما را مجبور کند که تیم را با ترکیب ناقص به رقابت‌های جهانی اعزام کنیم. از طرفی دیگر اگر در این رقابت‌ها هم شرکت نکنیم مشمول جریمه می‌شویم.

انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته