دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 12:14
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران خبر داد:

رشد ۶.۸ درصدی حوادث حریق در پایتخت در سال گذشته

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از رشد ۶.۸ درصدی حوادث حریق در سال گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: شهرداری باید نسبت به به‌روزرسانی مستمر تجهیزات آتش‌نشانی، حفظ و ارتقاء سرمایه انسانی، تأمین خدمات رفاهی و توجه به سلامت جسم و روان آتش‌نشانان همت مضاعف داشته باشد.
کد خبر : 314443

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا صدراعظم نوری پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری روز ایمنی و آتش‌نشانی اظهار کرد: حدود 40 سال از وقوع حادثه دلخراش بمباران پالایشگاه آبادان و شهادت آتش‌نشانان غیور کشورمان می‌گذرد که زمینه‌ساز تصویب روز ملی ایمنی و آتش نشانی شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری یادآور شد: در این روز یاد و خاطره 58 شهید هویت‌بخش فرهنگ خدمت و ایمنی همچنین جانباختگان ایثارگر حادثه پلاسکو و سایر آتش‌نشان‌های فداکار را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشاغل مهم، صعب و سخت آتش‌نشانی است که در لحظه‌های حساس و حیاتی مقابله با آتش، ردی از عشق، ایثار و از خودگذشتگی را به همراه دارد، افزود: این درجه از خودگذشتگی و ایثار مستلزم نگاه ویژه مسئولان و مدیران را در جهت توسعه و تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است.

صدراعظم نوری با اشاره به آمار و اطلاعات سال 96 یادآور شد: در سال گذشته 27 هزار و 200 حادثه حریق در شهر تهران ثبت شده است که نسبت به سال 1395 با رشد 6/8 درصد روبه‌رو بوده است.

وی ادامه داد: حوادثی مانند نشت گاز، سقوط اجسام، آوار و ریزش ساختمان، خاک‌برداری و ایجادگودبرداری‌های ناایمن، سقوط درختان، نشت مایعات قابل اشتعال، تصادف و واژگونی خودرو 11 هزار و 700 مورد حادثه گزارش شده که نسبت به سال 1395 در حدود 14 درصد افزایش داشته است.

این عضو شورای شهر تهران نسبت به افزایش حوادث با توجه به نسبت جمعیت شهر تهران گفت: در سال‌های آینده این آمار افزایش خواهد یافت و هزینه‌ها و خسارات زیادی را به شهروندان و شهر تحمیل خواهد کرد، بر همین اساس توجه به ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری به عنوان یکی از اهداف اصلی نامگذاری این روز و تدوین و اجرای ضوابط و مقررات سختگیرانه‌تر در این حوزه ضرورت دارد.

صدراعظم نوری تأکید کرد: اولویت کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در برنامه و بودجه سال 1398 سازمان آتش‌نشانی، تأمین اعتبار برای به‌روزرسانی و تأمین تجهیزات لازم برای این سازمان است.

وی یادآور شد: باید با نگاهی ویژه به موضوع نحوه کارسازی دو درصد عوارض ایمنی در صدور پروانه ساختمانی در بودجه سال 1397 به نحوی تصمیم‌گیری کرد که این عوارض در سال جاری مستقیماً به حساب سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی واریز شود در همین زمینه از شهرداری تهران انتظار داریم در جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، نسبت به به‌روزرسانی مستمر تجهیزات آتش‌نشانی، حفظ و ارتقاء سرمایه انسانی، تأمین خدمات رفاهی و توجه به سلامت جسم و روان آتش‌نشانان همت مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/4044/4076

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته