دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ساعت ابتدایی معاملات امروز رقم خورد؛

پرواز 5 هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعت ابتدایی معاملات امروز با ثبت 5 هزار واحد افزایش، کانال 186 هزار واحدی را فتح کرد.
کد خبر : 314145

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعات ابتدایی معاملات امروز (شنبه 7 مهر) با ثبت افزایش 5 هزار واحد در دو ساعت به کانال 158 هزار واحدی رسید.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، تعدیل دارایی‌های شرکت‌های بورسی با تغییرات پولی و آزادسازی قیمت‌ها در معاملات فولادی بورس کالای ایران و ورود پول‌های جدید از جمله عوامل افزایش شاخص بورس از سوی کارشناسان و تحلیل‌گران بازار عنوان شده است.

گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، شتران، کگل، پارسان، شبندر و کچاد بیش‌ترین تأثیر مثبت را در جریان افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گذاشته‌اند.

به گزارش آنا، در پنج روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به 72695 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 39 درصد افزایش یافته است.

برخی کارشناسان معتقدند که عواملی همچون تصویب لایحه FATF، رشد مجدد قیمت‌ها در بازارهای جهانی و هجوم نقدینگی بسیار بالا به بازار توسط اشخاص حقیقی، موجب شد تا شاخص به رکورد جدیدی در تاریخ فعالیت بورس برسد.

انتهای پیام/4083/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته