دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 10:04

دانشگاه آزاد مریوان: هیچ‌گونه تعرضی به اراضی قلعه تاریخی امام نکرده‌ایم/ حراست دانشگاه از میراث فرهنگی حفاظت می‌کند

دانشگاه آزاد اسلامی مریوان نسبت به نشر خبر «تعرض این واحد دانشگاهی به اراضی مسجد و مدرسه قلعه امام شهرستان مریوان» مرقوم در سایت خبری میراث آریا جوابیه منتشر کرد.
کد خبر : 31408

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در پی انتشار خبری مبنی بر خارج شدن مسجد و مدرسه کهن محوطه تاریخی مریوان با هدف پیشگیری از «تعرضات» دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان جوابیه‌ای منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:


«دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان در لاین شمالی جاده سنندج – مریوان در سال 1386 در دامنه قلعه تاریخی و حکومتی امام در زمینی به مساحت 40 هکتار با حدودات اربعه مشخص و محدوده قانونی با مدارک معتبر و موثق مالکیت اعم از تملیک، اجاره به شرط تملیک، قرارداد منعقده شماره 17982 تاریخ 1386/12/23 با دستان توانمند و همت نستوه جناب آقای دکتر کیانی تاسیس شد. از آنجا که دکتر کیانی، فرماندار اسبق شهرستان مریوان بودند، توجه ویژه‌ای به میراث ماندگار فرهنگی، تاریخی و توسعه گردشگری شهرستان داشتند.


همزمان با شروع پروژه ساخت فضاهای آموزشی و اداری دانشگاه، توسعه فیزیکی دانشگاه در اراضی اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، موضوع ماده 32 انجام و کل محوطه دانشگاه با نصب حصار بتنی و فنس‌کشی از حدودات قلعه تاریخی امام کاملا تفکیک شده و دانشگاه آزاد اسلامی نه‌تنها هیچ‌گونه تعرضی به اراضی این قلعه ارزشمند تاریخی ننموده است، بلکه پرسنل حراست این واحد دانشگاهی با تمام توان و به صورت تمام وقت از اموال همسایگان، علی الخصوص میراث‌های گرنبهای تاریخی و فرهنگی حفاظت نموده و با وجود این واحد دانشگاهی زمین خواران و افراد منفعت‌طلب فکر تعرض به این قلعه تاریخی را از ذهن خود دور نموده‌اند.


شایان ذکر است معدن سنگ نیز متروک و بدون فعالیت مانده و با این قلعه تاریخی فاصله زیادی دارد . صحت و سقم مراتب فوق مورد تایید امام جماعت روستای برقلعه ( جناب آقای ماموستا امجد محمودی) است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب