دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1397 - 00:38
مسئول بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفتگو با آنا:

ایران قابل تهدید نیست/ پاسخ محکم به حوادث تروریستی اهواز

مسئول بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ایران قابل تهدید نیست، افزایش نرخ دلار را جوّ روانی و بی‌تأثیر دانست.
کد خبر : 314078
636685673013121259_md.jpg

حجت‌الاسلام سیدیدالله شیرمردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در جهرم با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا برای ایرانیان دیگر رنگی ندارد، اظهار کرد: تحریم‌ها علیه ایران انجام شده و بیشتر از این نمی‌توانند ما را تحریم کنند. زیرساخت‌های اقتصادی ایران خیلی قوی‌تر از آن است که تهدیدهای ترامپ و حتی اتحادیه اروپا بتواند ما را از پای درآورد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد دلار در صنعت انرژی نفت و‌ گاز و نزدیک به هزار میلیارد دلار در زیرساخت‌های اقتصادی، مسکن، راه و حمل و نقل کشور هزینه شده است و پایه‌های اقتصاد مقاومتی در ایران وجود دارد.

مسئول بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، افزایش قیمت دلار را جوّ روانی دانست و بیان کرد: باید مردم را در این خصوص  توجیه کرد تا بدانند این جوّ، هیچ تأثیری ندارد.

وی ادامه داد: دولت افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلار برای خریدهای ضروری در صندوق پس‌انداز بانک‌های خارجی کنار گذاشته و  یک دلار بدهی خارجی نداریم. در صندوق ذخیره ارزی هم ده‌ها میلیارد دلار موجود است و بیش از یک و نیم تریلیون تومان در بانک‌ها پول نقد داریم که می‌توان بیش از ۲۰ درصد اقتصاد را نوسازی و میلیون‌ها شغل ایجاد کرد.

شیرمردی، لازمه تحقق نوسازی اقتصاد را برنامه‌ریزی و نهراسیدن مردم دانست و خاطرنشان کرد: ترامپ و تهدید‌هایش هیچ‌کاری نکرده و نمی‌کند. اگر تمام دنیا بخواهند ما را تحریم کنند، باز نمی‌توانند ما را از پا در بیاورند.

وی که در حاشیه جلسه معارفه امام‌جمعه جدید جهرم با آنا گفتگو می‌کرد، افزود: ایران کشوری با چندین هزار سال سابقه تاریخی در نقطه‌ای بسیار استراتژیک است و مردمی دارد که خاورمیانه بر محور آن‌ها می‌چرخد، چگونه می‌توانند این کشور را تهدید کنند؟

مسئول بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ایران قابل تهدید نیست، گفت: در همین شرایط، ایران جزو ۱۸ قدرت دنیا از لحاظ اقتصادی است. تهدیدها توخالی است و رسانه‌ها و فضای مجازی باید جوّ روانی مردم را کنترل و خاطر مردم را آسوده کنند.

شیرمردی با اشاره به حوادث تروریستی اهواز، تهدیدها را نشانه موفقیت‌های بزرگ ایران دانست و بیان کرد: ایران نزدیک به یک پیروزی نهایی در مسائل اقتصادی، سیاسی، نظامی و علمی بوده و خشم‌ دشمنان از این پیروزی بزرگ است.

وی حمله تروریستی دشمنان در اهواز را حرکتی بسیار کم‌ارزش و مذموم دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان در گذشته پاسخ محکمی در این‌گونه اقدام گرفتند و به‌زودی نیز سران آنان پاسخ محکمی می‌بینند.همان‌طور که در کردستان عراق به تروریست‌ها پاسخ دادیم و سرانشان و نماینده سعودی که در اتاق فکر آنان حاضر شده بود را با موشک‌های نقطه‌زن منهدم کردیم. 

مسئول بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور، تفرقه‌افکنی دشمنان در این حادثه را نافرجام دانست و به آنا گفت: استقبال مردم در تشییع‌ شهدا و راهپیمایی روز جمعه، بهترین جواب به آنان بود و ترفند تفرقه‌اندازی دشمنان راه به‌جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/4062/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته