دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهاجم سابق پرسپولیس در گفتگو با آنا:

پرسپولیس در دربی برنده می‌شود/ استقلال شانسی ندارد

مهاجم سابق پرسپولیس گفت: باتوجه به شرایطی که سرخابی‌ها دارند، پرسپولیس را تیم برنده دربی می‌دانم و شانسی برای استقلال قائل نیستم.
کد خبر : 313660

رضا ترابیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی گروه خبرگزاری آنا، درباره تقابل استقلال و پرسپولیس در دربی 88 گفت: دربی همواره حساسیت‌های خاص خودش را دارد. امسال هم با توجه به نتایجی که دو تیم گرفته‌اند، مسابقه حساسیت‌های خاص خودش را دارد. 

وی افزود: تیم پرسپولیس این فصل نتوانست در نقل و انتقالات کاری انجام دهد چرا که با محرومیت مواجه بود ولی تجربه بالای برانکو ایوانکوویچ و کادر فنی او باعث شده که تا اینجا پرسپولیس نتایج بسیار خوبی بگیرد. این تیم در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کرده است. 

مهاجم سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: استقلال اگرچه نتوانسته خوب نتیجه بگیرد و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در لیگ برتر نیز جزء 10 تیم اول نیست، ولی به‌لحاظ روحی و روانی انگیزه‌های فراوانی دارد تا بتواند با پیروزی در دربی به جدول رده‌بندی و رقابت‌های این فصل برگردد. به‌نظر من هر دو تیم انگیزه‌های متفاوتی برای برنده شدن دارند و من حدس می‌زنم بازی با کیفیت بالایی برگزار شود و قطع‌به‌یقین تیمی که اشتباه و خطای بیشتری داشته باشد، بازنده می‌شود. 

وی درباره اینکه شانس پرسپولیس و استقلال را برای برنده شدن در دربی چگونه می‌بیند، گفت: برانکو چندین سال در فوتبال ایران حضور داشته است. او شناخت خوبی از شرایط حاضر بر لیگ برتر ایران پیدا کرده است. در مقابل وینفرد شفر دومین سال حضورش در ایران را پشت‌سر می‌گذارد و برخلاف فصل گذشته که توانست استقلال را از انتهای جدول به رده سوم برساند، این فصل از لحاظ کسب امتیاز عملکرد قابلِ‌قبولی نداشته است. تصور من این است، برخلاف برخی بازی‌های دو تیم که استقلال و پرسپولیس با همدیگر مدارا می‌کردند تا نتیجه مسابقه مساوی به پایان برسد، این بازی برنده دارد و آن تیمی به پیروزی می‌رسد که فرصت‌طلب‌تر باشد.

ترابیان درباره اینکه کدام بازیکنان تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی تأثیرگذارتر از سایرین هستند، گفت: در پرسپولیس علی علیپور و گادوین منشا مؤثرتر خواهند بود. آنها در هفته‌های اخیر آماده و قبراق نشان داده‌اند. در تیم استقلال به‌طور کلی نمی‌توان به بازیکنی اشاره کرد که از مابقی بهتر بوده است. بنابراین من نمی‌توانم نام بازیکنی از استقلال را ببرم که اثربخش‌تر از مابقی باشد.

وی در خصوص اینکه پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی 88 چیست، گفت: اگر از لحاظ جدولی به بازی نگاه کنیم، شانس پرسپولیس بیشتر است. من به عنوان بازیکنی که زمانی در این تیم بازی می‌کردم، دوست دارم تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ برنده بازی فردا باشند. به‌صورت کلی احتمال برد پرسپولیس را 60 درصد می‌دانم و 40 درصد هم احتمال می‌دهم بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد. استقلال شانسی برای برنده شدن ندارد.

انتهای پیام/4051/4048/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته