دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

بازندگان اصلی سکانس تیام و استقلال/ زهری که الماس سیاه به جان ریخت

مهاجم سنگالی سابق استقلال که در این تیم عملکرد خوبی داشت و توانست با گل‌زنی‌هایش خیلی زود در دل هواداران استقلال جا خوش کند، حالا در تیم اماراتی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.
کد خبر : 313621
tym_1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، 9 گل در 12 بازی؛ این آمار عجیب گل‌زنی الماس سیاهی بود که در مدت کوتاه توانست خیلی زود در دل هواداران جا خوش کرده و محبوب آبی‌پوشان شود.

مامه بابا تیام مهاجم سنگالی سابق استقلال که بعد از یک نیم‌فصل در جمع آبی‌پوشان توانست برای این تیم به صورت پیاپی گلزنی کند در نهایت با استقلالی‌ها برای تمدید قراردادش به توافق نرسید و راهی عجمان امارات شد.

تیم متمول اماراتی که در پی مهاجم تمام‌کننده بود با پیشنهاد 1.3 میلیون دلاری الماس سیاه استقلال را به چنگ آورد تا بلکه این ستاره سنگالی بتواند با گل‌زنی‌هایش گره از مشکل گلزنی تیم اماراتی باز کند.

اما ظاهراً اوضاع برای این بازیکن برخلاف میل باطنی خوب پیش نرفته، به طوری که در چهار بازی گذشته تنها یک بار موفق به گل‌زنی شده است تا بسیاری از کارشناسان از او بابت جدایی از استقلال انتقاد کرده و انتخاب عجمان را اشتباه قلمداد کنند، به خصوص که تیام در 6 بازی که برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد 7 گل به ثمر رساند و حتی شانس آقای گلی را نیز داشت که آن را از دست داد.

البته هنوز زود است در مورد تیام قضاوت کنیم و باید منتظر بازی‌های آینده او در تیم اماراتی باشیم، اما چیزی که واضح و مبرهن است اینکه الماس سیاه سابق استقلال می‌توانست با گل‌زنی‌های خود در آسیا هم تیمش را به مراحل بالاتر هدایت کند و هم شانس کسب آقای گلی را داشته باشد.

هواداران که پس از پایان فصل گذشته خواستار تمدید قرارداد تیام شده بودند و حتی رضا افتخاری مدیرعامل سابق استقلال قول تمدید قرارداد تیام را به هواداران آبی داده بود، اما در نهایت افتخاری در مذاکره مستقیم با مهاجم سنگالی با او به توافق نرسید و پس از آن استعفا کرد.

با آمدن فتحی به استقلال وی مذاکره با تیام و جباروف را ادامه داد، اما مهاجم سیه‌چرده تصمیم خود را برای جدایی از استقلال گرفته بود و حتی شفر نیز نتوانست در مذاکره با مهاجم مورد علاقه‌اش او را راضی به ماندن کند تا در نهایت پرونده تیام نیز در استقلال بسته شده باشد.

از آن سو شفر که دنبال جایگزین مناسبی برای تیام بود الحاجی گرو را به مدیران استقلال معرفی کرد تا مقدمات جذب این بازیکن نیجریه‌ای مهیا شود، اما پس از جذب این مهاجم سیه‌چرده، وی نه توانسته گلی برای آبی‌پوشان به ثمر برساند و نه روی گلی تأثیرگذار باشد و حتی به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است، البته هنوز زود است در مورد این بازیکن قضاوت شود، اما این مهاجم تا اینجا نشان داده نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای تیام باشد.

در صورتی که شفر در استقلال ماندنی باشد شاید در نیم‌فصل یا پایان فصل این سرمربی آلمانی به دنبال مهاجم تمام‌کننده با قابلیت‌های بالا در سطح تیام باشد اما این موبور آلمانی فعلاً باید با این مهاجمان سر کند تا در فرصت مناسب به دنبال مهاجم بزرگ باشد.

با شرایطی که تیام و استقلال حداقل تا اینجا با آن مواجه بوده‌اند به نظر می‌رسد هر دو بازنده اصلی هستند، استقلال به دلیل اینکه تلاشی برای حفظ تیام نکرد و الماس سیاه نیز به دلیل جدایی از استقلال (در صورتی که می‌توانست با تمدید قراردادش فصل رویایی خود با استقلال را رویایی‌تر به اتمام برساند).

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که گرو می‌تواند با درخشش در استقلال تیام دومی را به هواداران استقلال معرفی کرده و خیال آنها را از بابت یک مهاجم شش‌دانگ راحت کند یا شفر از جذب این بازیکن نیجریه‌ای خیلی زود پشیمان خواهد شد.

انتهای پیام/4051/4078/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته