دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 07:57
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در گفتگو با آنا:

ستاد اربعین سازوکاری برای صدور ویزا مشخص کند تا مردم خسارت نبینند

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: زائران پیاده‌روی اربعین اغلب اقشار کم درآمد هستند؛ بنابراین ستاد اربعین سازوکاری مشخص کند تا مردم برای ویزا خسارت نبینند.
کد خبر : 313526
201807102848174472.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره هزینه بالای ویزای اربعین با توجه به افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: ستاد اربعین باید راهکاری را برای شرایط ارز پیدا کند که زائران بتوانند مانند سال‌های گذشته پرشور در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر صدور ویزا طبق تعرفه ارز آزاد و با قیمت 15 هزار تومان محاسبه شود، قیمت را 6 برابر می‌کند، تصریح کرد: زائرانی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، اغلب از اقشاری هستند که توان پرداخت اینگونه ارقام را ندارند و این بر انگیزه سفر زیارتی آنان مؤثر خواهد بود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و وزارت کشور که از اعضای ستاد اربعین هستند، باید راهکاری در این زمینه داشته باشند.

آزادیخواه با بیان اینکه نوسان‌های قیمت ارز مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده، گفت: باید برای صدور ویزا سازوکاری مشخص شود تا مردم خسارت نبینند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس درباره امکان لغو روادید عراق در اربعین، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیطنت‌های سعودی و صهیونیست‌ها در بصره و مشکلاتی که پیش آورده‌اند، لغو روادید برای اربعین امسال بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب