دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 02:28
حجت‌الاسلام حسین ابوالفضلی*

ترور، انتقام آمریکا از 40 سال مقاومت مردم اهواز

کد خبر : 313418
IMG_5974.JPG

حادثه تروریستی ۳۱ شهریور که توسط مزدوران تروریست مورد حمایت استکبار جهانی به وقوع پیوست و مردم کشور عزیزمان را با غم و اندوه همراه کرد، به‌لحاظ زمان و مکان وقوع حادثه و شرایط حاکم بر کشور از چند جهت حائز توجه و اهمیت است.

نخست؛ بررسی این حادثه به لحاظ زمانی است. این حادثه درست در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در حالی اتفاق افتاد که مردم غیور ایران، امسال به‌ رسم سالانه، دفاع جانانه خود را مقابل دشمنان این مرز و بوم جشن می‌گرفتند.

استکبار جهانی به رهبری آمریکا بیش از هر چیز از ایستادگی مردم در حمایت از نظام اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی خشمگین  بود و با هدف سقوط انقلاب و نظام با تجهیز صدام، جنگی علیه مردم ایران آغاز کردند که با جان‌فشانی فرزندان کشور سبب ناکامی آنان در دستیابی به اهداف خود شد.

دوم؛ بررسی این حادثه به لحاظ وقوع حادثه در بعد مکانی و انتخاب شهر اهواز است. مردمی که بدون شک در خلق حماسه پایداری و ایستادگی مردم ایران در دوران دفاع مقدس و در ادامه آن، نقش قابل توجهی در ناکامی دشمن داشته‌اند و سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای مانند مسئله ریزگردها و بحران آب و مشکلاتی از این قبیل، دست و پنجه نرم کرده و دست از حمایت از نظام برنداشته‌اند.

سوم؛ اهمیت این حادثه از زاویه تأثیر آن بر بیداری و هوشیاری مردم ایران به‌ویژه نسل جدید و پاسخ به سؤالات و شبهات مربوط به آن است؛ چراکه این مسئله بار دیگر نشان داد که سیاست نظام برای مبارزه با جریان تروریسم در خارج از مرزها و مقابله با آن، کاری لازم و ضروری بوده و اگر از آن غافل شویم باید در داخل مرزها مانند حادثه تروریستی مجلس و حرم حضرت امام خمینی(ره) مقابله کنیم.

چهارم؛ از سوی دیگر این حادثه تأکیدی دیگر بر این مسئله دارد که باید دستگاه‌های امنیتی بیش از گذشته مراقب تلاش دشمنان در راه‌اندازی جریان ترور در کشور باشند. از این‌رو، اگرچه همواره با جان‌فشانی و هوشیاری، تلاش‌های فراوان دشمن با ناکامی همراه بوده است؛ اما ظهور و بروز اتفاقاتی از این قبیل که در مدت اخیر در شهرهای مرزی روی داده است، بیش از گذشته اهمیت مقابله با این حوادث و پیشگیری از آنها را نشان می‌دهد.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

انتهای پیام/4062/4082/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب