دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مجلس در گفتگو با آنا:

بازار ارز با اظهارنظر مسئولان هم ملتهب می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه التهابات ارزی با اظهارنظر مسئولان بیشتر می‌شود، گفت: علاوه بر اقدامات اقتصادی باید راهکارهای سیاسی نیز برای بهبود شرایط به کار گرفته شوند.
کد خبر : 313407
1537866299150.png

جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا اظهار کرد: عرضه و تقاضا وضعیت بازار ارز را مشخص می‌کند و متأسفانه اکنون بازار سفته‌بازی بسیار جذاب شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا نمایندگان مردم و دولتمردان نباید تنها به حرف زدن اکتفا کرده و یا موضع بگیرند؛ چون به نظر می‌رسد جنبه روانی منفی در جامعه و بازار ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: هرگاه مسئولان و دولتمردان در راستای وضعیت بازار اظهارنظری داشته‌‌اند، متأسفانه با بازخوردهای نامطلوبی مواجه شده است.

این نماینده مجلس با تأیید سکوت دولتمردان در خصوص وضعیت بازار ارز اضافه کرد: برخی از صاحب‌نظران و اقتصاددانان طی نامه‌ای  به رئیس جمهور دو راهکار اساسی را عنوان کرده که یکی راهکار اقتصادی و دیگری راهکار سیاسی است. در حوزه راهکار اقتصادی، دولت باید ارز مورد نیاز کالاهای ضروری را تأمین کند که البته دولت در این راستا فعالیت‌هایی داشته است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دومی که در نامه متذکر شده‌اند، راهکار سیاسی بوده و بخشی از این بی‌ثباتی که در بازار داریم مربوط به سیاست‌‌ها و موضع‌گیری‌های متناقض در سیاست خارجی و حوزه بین‌المللی است.

وی ادامه داد: بدون‌تردید ثبات در بازار منوط به عملیاتی کردن راهکارهای اقتصادی و سیاسی است یعنی به موازات تلاش‌های اقتصادی که مورد تأیید نخبگان اقتصادی است، نیاز به راهکارهای سیاسی هم وجود دارد؛‌ به عبارت دیگر سمت و سوی راهکارهای سیاسی باید به گونه‌ای باشد که فضا را آرام کند و از موضع‌گیری‌های تندی که فضا را نا آرام می‌کند اجتناب شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتارها باید عقلانی باشد که بتوانیم از این شرایط اقتصادی با کمترین هزینه عبور کنیم و مطمئن هستم که  شرایط رو به بهبود خواهد بود.

انتهای پیام/4083/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
۰
متاسفانه هر کارشناسی غلط منجر به سونامی در بازار ارز میشود حال اگر از رسانه ملی باشد که دیگر صد واویلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
۰
پس بفرمایید مسئولان حرف نزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
۰
آره چون تو گفتی همه چی درست میشه.
هلدینگ شایسته