دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 12:00
در 6 ماه نخست امسال اتفاق افتاد؛

کشف کالاي قاچاق به ارزش مالی 817 ميليارد ریال در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران مبارزه با قاچاق کالا و ارز را يکي از مهمترين برنامه‌هاي اين پليس اعلام کرد و گفت: در 6 ماه نخست امسال انواع کالاي قاچاق با ارزش مالی 817 ميليارد ریال کشف شده است.
کد خبر : 313391
خانچرلی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس سردار محسن خانچرلی با اشاره به اجراي طرح‌های ضربتي در برخورد با قاچاق کالا و متهمان اين پرونده‌ها همچون سال‌های گذشته، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال، طي عمليات‌های انجام شده از سوي ماموران آگاهي غرب استان تهران، 10 باند قاچاق کالا منهدم و اعضاي آن دستگير شدند.

وی با بيان اين‌که يکي از مهم‌ترين برنامه‌های پليس غرب استان تهران، مبارزه با قاچاق کالا است، ادامه داد: در حوزه جرائم اقتصادي، مبارزه با کالاهاي قاچاق يکي از اولويت‌های اصلي پليس‌های تخصصي به‌ویژه پليس آگاهي است. بنابراین پليس تلاش می‌کند محموله‌هاي قاچاق را در اسرع وقت شناسايي و نسبت به ضبط آن‌ها اقدام کند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران به‌کشف تعداد زيادي محموله‌های کالاي قاچاق از جمله لوازم یدکی خودرو، روغن‌موتور، پوشک، کاشی و سرامیک، سینک ظرف‌شویی، الیاف خارجی، رویه گاز و لوازم خانگي اشاره کرد و ادامه داد: ارزش کالاهاي مکشوفه و ديگر کشفيات 817 ميليارد ریال از سوی کارشناسان برآورد شده است.

خانچرلی با اشاره به افزایش 106 درصدی کشفیات کالای قاچاق در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در غرب استان تهران، بيان کرد: در این مدت 586 متهم دستگیر شدند که این میزان از دستگیری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بيان اين‌که بازار توليد داخلي همواره مورد هجوم ورود کالا به صورت قاچاق در کشور بوده که اين امر موجب پايين‌آمدن سطح توليد و حتي تعطيلي واحدهاي بي‌شماري شده است، گفت: پليس غرب استان تهران با همکاري ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همين زمينه عمليات‌هایی را برنامه‌ریزی و اقدام به برخورد با قاچاقچيان حوزه کالا و ارز می‌کند.

وی در پايان ضمن توصيه به شهروندان در خصوص دقت هنگام خريد اجناس و کالاهاي مورد نياز خود، گفت: اجراي طرح‌هاي امنيت و آرامش و به‌ویژه برخورد با قاچاقچيان کالا در دستور کار پليس است و سودجويان بدانند که این طرح‌ها با اقتدار تمام ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/4044/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته