دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاری‌زاده:

خاطرات خوب فیلم‌های دفاع مقدس به زمان ملاقلی‌پور برمی‌گردد

یک کارگردان سینما معتقد است که در حال حاضر قهرمانی برای فیلم‌های دفاع مقدس وجود ندارد و خاطرات این گونه فیلم‌ها به زمان زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور برمی‌گردد.
کد خبر : 313325

 مجید قاری‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: تنها خاطرات خوبم از فیلم‌های دفاع مقدس به زمان زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ملاقلی‌پور صحنه‌ها و شرایط جنگ و بعد از جنگ را به خوبی به فیلم تبدیل می‌کرد، افزود: رسول حتی درباره جانبازان هم فیلم می‌ساخت.

این کارگردان سینما با گلایه از فاصله گرفتن از فیلم‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: نداشتن قهرمان علت فاصله گرفتن ما از فیلم‌های دفاع مقدس است، قهرمان‌های فیلم کسانی بودند که ما آنها را با گوشت و پوست خود حس می‌کردیم، کاری که در اثر رسول ملاقلی‌پور و یا ابراهیم حاتمی‌کیا و کیومرث پوراحمد دیده می‌شود.

قاری‌زاده ادامه داد: اما امروز در فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس بیشتر کشته می‌دهیم و اثری از قهرمان در فیلم نیست.

وی بیان کرد: همه فیلم‌های رسول ملاقلی‌پور حتی «قارچ سمی» و فیلم‌های اولیه ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله «آژانس شیشه‌ای» و «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد جزو بهترین فیلم‌های دفاع مقدسی هستند که از دیدنشان لذت می‌برم.

قاری‌زاده افزود: به دلیل اینکه خود ملاقلی‌پور آدمی بود که در میدان جنگ حضور داشت و از نزدیک آن را دیده بود و به خوبی توانسته تمامی آن حس و حال‌ها را در فیلم‌هایش به نمایش بگذارد، حتی فیلم ملودرام «میم مثل مادر» که در آن آدم اثر جنگ هم دیده می‌شود به خوبی شاهد این مدعاست.

انتهای پیام/4046/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته