دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد اجرایی انجمن صنایع لوازم‌خانگی در گفتگو با آنا:

احتکار لوازم خانگی تأیید شد/ ورود بازرسان برای شناسایی محتکران

رئیس ستاد برنامه‌ریزی انجمن صنایع لوازم‌ خانگی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت مواد اولیه حدود 60 درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 313199
انصاری- لوازم خانگی.jpg

حبیب‌الله‌ انصاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیمی بر صعودی شدن قیمت مواد اولیه در حوزه تولید لوازم‌ خانگی داشته است، گفت: تولیدکنندگان ایرانی لوازم‌خانگی در شرایط کنونی با مشکلات متعدد تولیدی و اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در آغاز سال جاری با افزایش 60 درصدی قیمت مواد اولیه، در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی توافق شد که قیمت تمام‌شده فروش لوازم‌خانگی برای تولیدکنندگان ایرانی تا 10 درصد افزایش پیدا کند.

رئیس ستاد اجرایی انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران اضافه کرد: در شرایط کنونی که نرخ ارز لحظه‌ای تغییر می‌کند، می‌توان گفت که آن 10 درصد افزایش قیمت هم نمی‌تواند هزینه‌های تولیدکنندگان لوازم‌خانگی را جبران کند.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته تصمیمی با موافقت وزارت صنعت، معدن، تجارت و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی  گرفته شد مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی از حیطه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خارج شود.

انصاری اضافه کرد: در حقیقت از این به بعد، قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی ایرانی از سوی هر برند تولیدکننده به‌صورت تفکیکی تعیین می‌شود که وقوع این اتفاق به افزایش رقابت در کیفیت و کمیت تولید لوازم‌خانگی در کشور کمک می‌کند.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: ممکن است یک واحد تولیدکننده لوازم‌خانگی، قیمت‌های خود را بر اساس نوسانات ارزی تا 20 درصد افزایش دهد و واحد دیگر تولیدکننده لوازم‌خانگی قیمت‌های خود را تا 18 درصد افزایش بدهد که این میزان افزایش قیمت ضوابط خاصی ندارد و بر طبق سود و زیان تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در کشور از سوی خود آن‌ها تعیین می‌شود.

وی گفت: در چند ماه گذشته شاهد احتکار برخی از محصولات لوازم‌خانگی از سوی محتکران در بازار بوده‌ایم که خوشبختانه با کشف و ضبط این لوازم‌خانگی احتکار شده شاهد کاهش قیمت محصولات لوازم‌خانگی در کشور هستیم.

انتهای پیام/4083/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ترابیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
۰
خدا به فریاد دختر دارها برسه امروزه خانواده ها از پس مخارج روزمرشون برنمیاند چه برسه به این که بخواند برای جهیزیه خرید هم بکنند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
۰
ما که کاهشی احساس نکردیم چند وقته برای تهیه جهیزیه هر روز تو بازاریم و هر روز شرایط سخت تر از روز قبل میشه و افزایش قیمت روزانه شده متاسفانه من نمیدونم بر چه اساسی میفرمایند با کاهش قیمت رو به رو هستیم .
واقعا جالبه لطفا یه روز برای خرید تشریف ببرید بازار به دقیقه نمیکشه حرفتون را پس میگیرید
هلدینگ شایسته