دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لحظه‌ای درنگ/

روضه شب عاشورا به روایت مرحوم شیخ احمد کافی + صوت

مرحوم شیخ احمد کافی در روضه‌ای کوتاه با همان نوای گرم و حزن‌انگیز خود به توصیف اردوگاه حضرت سیدالشهدا‌(ع) در شب عاشورا و رویدادهای عصر روز بعد می‌پردازد.
کد خبر : 312368

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شب عاشورای سال 61 هجری از آن لحظات ناب و تکرارناشدنی تاریخ بشریت است. ساعاتی که بهترین بندگان خدا در سرزمین تفتیده کربلا همچون شمعی گرد وجود نورانی حضرت اباعبدالله ­الحسین(ع) می‌گشتند و از این نور الهی بهره می‌بردند. عده‌ای به مناجات مشغول بودند و گروهی هم غسل شهادت کرده و با همرزمان خود مشغول گفتگو بودند. علمدار سپاه حسین‌(ع) گاه به اهل حرم سر می‌زد و گاه در خیمه امام‌(ع) آخرین گفته­‌ها و توصیه‌ها را به گوش جان می­‌شنید و فردا ... فردا روزی دیگر بود؛ نه مثل روزهایی که تاریخ تا قبل از آن دیده بود و نه مانند روزهایی که پس از آن می­‌آمد. فردا روزی دیگر بود؛ اما رنگ خون داشت، رنگ حماسه، رنگ آزادی‌خواهی و عزت ... فردا مثل هیچ روزی نبود!


مرحوم شیخ احمد کافی، خطیب برجسته و ذاکر دل­‌سوخته اهل‌بیت(ع) در این روضه کوتاه با همان نوای گرم و حزن‌انگیز خود به توصیف اردوگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا و رویدادهای عصر روز بعد می‌پردازد. روضه­‌های خاطره‌انگیز که دل­‌ها را روانه کربلای سال 61 هجری و اذهان را به روضه­‌های بی­‌شائبه سال‌های نه چندان دور می‌برد.


انتهای پیام/4072/


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته