دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحلیلگر بازار سهام در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

جذابیت بورس با ارزش‌گذاری دلاری سهام

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به جذابیت قیمت سهام در بورس، گفت: علت جذابیت بازار برای سرمایه‌گذاران ارزش‌گذاری بازار با دلار است.
کد خبر : 312318

سعید خدایی در گفتگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره اینکه چه عواملی برای افزایش شاخص بورس وجود دارد؟ گفت: از عوامل افزایش شاخص می‌توان به رشد قیمت محصولات پتروشیمی‌ها، سنگ‌آهنی‌ها، سنگ معدنی‌ها و شرکت‌های فولادی اشاره کرد که این افزایش قیمت موجب جذابیت بیشتر برای سرمایه‌گذاران شده است.


کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه افزایش نرخ دلار در بورس کالا سبب شده که قیمت محصولاتی که با دلار محاسبه می‌شود افزایش چشمگیری داشته و رقابت بر سر قیمت‌ها شدیدتر شده است، افزود: قیمت‌های فروش بالا در محصولات شرکت‌های بورسی در بازار برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز است.


این تحلیلگر بورس با بیان اینکه شرکت‌های بورسی که صادرات محور هستند، باید ارز حاصل از فروش محصولات خود را در بازار ثانویه ارز عرضه کنند، یادآور شد: این شرکت‌ها از فروش محصولات خود با نرخ دلار در بازار ثانویه ارز سود بسیاری به دست می‌آورند.


وی ادامه داد: این شرکت‌ها سود حاصل از فروش بالاتر ارز در بازار ثانویه ارز را باید در دفاتر مالی خود ثبت و گزارش ۶ ماهه خود را بر اساس این افزایش برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر تهیه و ارائه کنند.


خدایی بیان کرد: همین افزایش سود حاصل از بالا رفتن نرخ دلار، در گزارش‌های ۶ ماهه خواهد آمد، موجب جذب سرمایه‌گذاران و جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۸۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته