دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شجاع‌نوری:

«روز واقعه» فیلمی دلی که بر دل نشست

بازیگر «روز واقعه» معتقد است که این فیلم، فیلمی دلی بود که ساخته شد و بر دل نشست.
کد خبر : 312303

علیرضا شجاع‌نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد:‌ شاید کار دلی کردن باعث می‌شود که آن کار ماندگار شود و فیلم «روز واقعه» از جمله این فیلم‌ها بود.


وی افزود: در این فیلم هم عوامل پشت صحنه و جلوی دوربین با جان و دل کار کردند و این باعث شد که در ذهن‌ها بماند.


بازیگر فیلم «محمد رسول‌ الله» درباره اینکه این فیلم را بازی کردید، اما به مانند فیلم «روز واقعه» نبود، بیان کرد: نمی‌توان درباره دیگر کارها که چرا بردل ننشسته است، قضاوت کرد.


وی که این روزها در تدارک اکران فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» است، در این باره گفت: این فیلم که ساخته مونا زندی است، به‌زودی اکران می‌شود.


تهیه‌کننده بنفشه آفریقایی افزود: مضمون این فیلم درباره عشق و بخشش است و فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند.


در خلاصه فیلم روز واقعه آمده است:‌ عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می‌بیند ...


داستان بر اساس زندگی جوانی نصرانی (مسیحی) به نام وهب است، از داستان وهب، جوان تازه داماد و پیوستن او به سپاه امام حسین (ع) به دو صورت داستان نقل شده، یک آنچه در این فیلم دیده می‌شود، ناظر ماجرای کربلا می‌شود؛ و دیگری آنچه در سریال مختارنامه دیده می‌شود که از همسر تازه عروسش خداحافظی می‌کند و در رکاب امام حسین (ع) شهید می‌شود.


روز واقعه به کارگردانی بهرام اسدی، در سال 1373 ساخته شده است و علیرضا شجاع‌نوری، زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و لادن مستوفی از جمله بازیگران این فیلم هستند.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته