دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بانک مرکزی:

حجم اسکناس و سکه موجود در کشور ۵۶ هزار میلیارد تومان است

بانک مرکزی اعلام کرد که ۵۶ هزار میلیارد تومان اسکناس و سکه در کشور موجود است که از این میان ۴۱ هزار میلیارد تومان از موجودی سکه و اسکناس در دست مردم است.
کد خبر : 312302

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا از بانک مرکزی، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از جریان اسکناس و سکه‌های رایج (سکه های نیکل) نشان می‌دهد که تا پایان تیرماه امسال این مجموعه گردش حدود ۵۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در اقتصاد ایران دارد. این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۴۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دارد.


از مجموع اسکناس و سکه رایج نزدیک به ۴۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آنچه در دست مردم قرار دارد، بر می‌گردد که نسبت به سال گذشته حدود ۶۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.


همچنین حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از اسکناس و سکه موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سال قبل تا ۲۱۰۰ میلیارد تومان کاهش داشته، همین امر نشان دهنده این است که بخشی از موجودی از بانک‌ها خارج و در اختیار مردم قرار گرفته است.


اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که کاهش ۲۴۰۰ میلیاردی نسبت به سال قبل دارد.


از موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.


انتهای پیام/۴۰۸۳/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فوادی رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
۰
56000 هزار میلیارد تومان خیلی زیاده دولت و بانک مرکزی باید یه فکر اساسی بکنه برا به خدمت گرفتن این سرمایه ها در بخش تولید و خود کفایی کشور
هلدینگ شایسته