دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1397 - 19:06
کارشناس حوزه نفت در گفتگو با آنا مطرح کرد:

زیرساخت مناسب حلقه مفقوده فروش نفت به بخش خصوصی

کارشناس حوزه نفت با اشاره به اینکه فروش طلای‌سیاه به بخش خصوصی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، گفت: دولت می‌خواهد با فروش نفت به بخش خصوصی به‌نوعی در مسیر دور زدن تحریم‌های بین‌المللی قدم بردارد که کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد.
کد خبر : 312252

بهروز نامداری در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه فروش نفت به بخش خصوصی در داخل کشور نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است، گفت: اگر دولت بخواهد نفت را به بخش‌ خصوصی بفروشد تا با این اقدام تحریم را دور بزند به نظر می‌رسد کمی خوش‌بینانه است.


وی تصریح کرد: بخش خصوصی در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نیست باید نقدینگی زیادی داشته باشد تا وارد بازار خریدوفروش نفت به‌صورت عمده شود.


نامداری اضافه کرد: عرضه نفت در بورس با چالش‌های متعددی روبه‌روست به‌طوری‌که با توجه به اینکه قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی تعیین می‌شود، فروش این محصول در بورس ایران کمی سخت به نظر می‌رسد اما اگر الگویی درست به‌منظور فروش نفت در بورس ایران عملیاتی شود می‌توان به وقوع این اتفاق مهم امیدوار بود.


این کارشناس حوزه نفت افزود: در کشورهایی که تولیدکننده و صادرکننده نفت هستند عرضه طلای سیاه به دلیل اینکه از روز نخست توسط بخش‌های خصوصی و دولتی انجام‌گرفته است فروش طلای سیاه به مردم ساده‌تر از ایران است.


وی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل اینکه اقتصاد ایران وابستگی شدیدی به نفت دارد، فروش طلای سیاه به بخش خصوصی و عرضه آن در بورس نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه توأم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.


نامداری با اشاره به اینکه فروش نفت به بخش خصوصی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، گفت:دولت می‌خواهد با فروش نفت به بخش خصوصی به‌نوعی در مسیر دور زدن تحریم‌های بین‌المللی قدم بردارد که کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته