دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1397 - 10:32
با برپایی کارگاه آموزشی صورت گرفت؛

توانمندسازی مشاوران تحصیلی سما گیلان

کارگاه آموزشی توانمندسازی مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما استان گیلان برگزار شد.
کد خبر : 312095

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، با توجه به اهمیت و تقدم پرورش روح و روان سالم بر آموزش و نقش مشاوران در این حوزه و با توجه به سیاست‌های سازمان سما مبنی بر استفاده از مشاوران توانمند در واحدهای آموزشی، کارگاه آموزشی توانمندسازی مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما استان گیلان در رشت برگزار شد.


در این کارگاه آموزشی، 25 نفر از مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی مدارس و آموزشکده‌های سما استان گیلان، روش‌های مناسب برقراری رابطه مشاوره‌ای، آشنایی با راهبردهای حوزه‌های مختلف شناختی، عاطفی و رفتاری و به‌کارگیری تکنیک‌های مؤثر در مقابله با رفتارهای استرس‌زا را زیر نظر یکی از مشاوران مشهور گیلان فراگرفتند.


تعریف استرس و شناخت راه‌های مقابله با آن، ذهن‌آگاهی با ارائه تکنیک‌ها و راه حل مناسب آن ازجمله مباحث مطرح‌شده در این کارگاه بود.



مقصود فقیرپور مدرس کارگاه با بیان اینکه همه ما واژه «استرس» را در زندگی روزمره بارها و بارها به کار برده‌ایم، اظهار کرد: «استرس نوعی حالت روحی است و زمانی در افراد ایجاد می‌شود که برآورده‌کردن درخواستی از توانایی‌های شخصی و اجتماعی‌ آنان خارج باشد.»


وی با اشاره به گسترش روزافزون دغدغه‌های انسان و شرایط زندگی پیچیده در عصر کنونی، آرامش فکری و روانی را از نیازهای اصلی انسان عنوان و خاطرنشان کرد: «ذهن‌آگاهی، روشی مدرن برای فرار از خیالات و اقامت در زمان اکنون است.»


فقیرپور با تقسیم استرس به استرس مثبت و منفی و با ارائه تکنیک‌های عملی برای مقابله با آن و با آموزش روش‌های مؤثر و قوی، تکالیف هوشیار و خودآگاه در حوزه ذهن‌آگاهی را پیاده‌سازی و اجرا کرد.


این کارگاه یک‌روزه با هدف توانمندسازی مشاوران در زمینه برقراری رابطه مشاوره‌ای مطلوب و به‌کارگیری راهبردها و تکنیک‌ها به میزبانی سما واحد رشت برگزار شد.


انتهای پیام/4062/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته