دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 11:39

تصویب چهار طرح کسب و کار واحد پارس‌آباد مغان در شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری

سرپرست دانشگاه آزاد پارس‌آباد از تصویب چهار طرح کسب و کار (BP) «تامین گوشت مورد نیاز واحدهای دانشگاه آزاد»، «تامین علوفه دامداری واحدهای دانشگاه»، «برگزاری دوره ها، سمینارها و همایش‌های علمی»، «تولید بذر ذرت لاین پدری B73 و لاین مادری MO 17» در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان اردبیل خبر داد.
کد خبر : 31190

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اکبر جعفری شاعرلر با توجه به اهمیت و لزوم راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها گفت: سیاست و برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عدم اتکا به شهریه دانشجویی و صدور بخشنامه‌ها و برنامه‌های مدون و قابل اجرا از سوی مدیران ارشد دانشگاه و با اجرای برنامه‌های پژوهشی و طرح‌های کسب و کار، تولید و توسعه در واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی افزایش یافته است. پژوهش محوری جزو رئوس برنامه‌های واحدهای دانشگاهی شده و موجب شده همه استادان و اعضای هیأت علمی در راستای اعتلای فرهنگ پژوهش و فناوری تلاش کنند.


سرپرست واحد پارس‌آباد مغان با ذکر این نکته که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌توانند صرف دریافت هزینه‌های شهریه، دانشگاه را در راه توسعه بیشتر و تولید علم و ارتقاء جایگاه علمی ایران در جهان هدایت کنند اظهار کرد: درآمدهای خارج از شهریه دانشجویی در قالب اقتصاد دانش‌بنیان بهترین نوع کسب درآمد برای دانشگاه و چالش متخصصین و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌هاست.


وی همچنین با توجه به عدم افزایش شهریه دانشجویی و تبلیغات خلاف با نیت تخریب برخی رسانه‌ها در مورد افزایش شهریه دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چندین سال است که افزایش شهریه نداشته و در مقابل با توجه به اعلام میزان 25درصد افزایش شهریه دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی با کاهش آن به نفع دانشجو عمل کرده است و دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها، جایگزین مناسبی برای کمک به خانواده‌ها و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته است چراکه هم درآمدزاست و هم تولیدگر علم و پژوهش.


جعفری با قدردانی از همکاران شرکت دانش‌بنیان واحد به ویژه دکتر اسلام محمدی، دکتر داود مصطفی، مهندس سیروس برزگر و دکتر فیروز شقاقی، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان از همه طرح‌های ارائه شده و کارشناسی شده استادان و اعضای هیأت علمی در راستای اجرا و بهره‌برداری حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته