دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1397 - 06:20
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با آنا:

5 نفر از محکومان به قصاص نفس از اعدام رهایی پیدا کردند

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که سیاست دستگاه قضائی ترویج فرهنگ صلح و سازش است، گفت: در یک سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد، پنج نفر از محکومان به قصاص نفس با صلح و سازش از اعدام رهایی یافتند.
کد خبر : 311826

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درخصوص موارد صلح و سازش در پرونده‌های محکوم به قصاص و بخشش اعدامی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماه نخست امسال با بیان این‌که رویکرد دستگاه قضائی ترویج فرهنگ صلح و سازش در کشور است، اظهار کرد: دادگستری‌ها در استان‌های مختلف نقش مهمی در صلح و سازش افراد دارند و از طرفی شوراهای حل اختلاف نیز نقش مهمی در صلح طرفین ایفا می‌کنند.


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دادگستری استان نیز در زمینه صلح و سازش فعال است؛ به‌طوری که در یک سال اخیر پنج مورد از پرونده‌هایی که مجرم محکوم به اعدام بوده، با دخالت دادگستری به صلح انجامیده، که دو مورد آن در 6 ماه نخست سال 97 رخ داده است.


مزارعی تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز به موضوع گذشت و بخشش سفارش بسیاری شده است و امیدواریم در آینده نیز نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد، بلکه در سایر استان‌ها نیز شاهد صلح و سازش در پرونده‌هایی باشیم که افراد به قصاص محکوم شده‌اند.


انتهای پیام/4009/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته